donderdag - laatst bewerkt gisteren
Een paar weken terug zag ik dat er een nieuwe provider naar Belgie kwam met lage tarieven( Digi) Ik krreg ook een mail van Orange met de melding dat ze de tarieven gingen verhogen. Ik was dan ook blij verrast om te vernemen dat er ook een low cost versie van Orange bestaat , nl Hey, en dat die tarieven met Digi kunnen concurreren. Overstappen dan maar, op de website lees ik dat dat alles een piece of cake is. Weit gefehlt zeggen ze in het Duits!
1) Ik probeer mijn 2 Esims en Internet ( via easyswitch) online om te zetten, lukt niet gaat enkel met internet + 1 telefoonnummer.
2) Ik bel naar het 0800 nummer waar men alles noteert en dan zegt dat er een probleem is met de esims en ik naar de orange shop moet. men verbind mij dan door met iemand van Orange die zegt dat ze vergeten zijn of een probleem hadden met de email maaar zij dat kan oplossen, ik krijg dan idd 2 QR codes via mail. Bij mijn eerste contact zei ik dat ik hier op het forum had gelezen dat er niks hoefde te gebeuren met de esims, zou dus niet kloppen. Bij datzelfde contact werd me ook verteld dat ik de modem zou moeten terugsturen en er op 2 Januari iemand zou langskomen voor de installatie.
3) Ik probeer de 2 Esims te activeren, lukt niet, dien provider te contacteren.Contact zegt me dat ik gewoon 24h moet wachten.
5) 24 h later , opnieuw activatie sims geprobeerd, lukt niet, moet provider contacteren.
6) opnieuw gebeld,daar de chatbot me zgt dat hey geen esims ondersteunt, men gaat me doorverbinden met een technieker. Die zegt me eerst dat de simkaart van mijn echtgenote in orde is, maar die van mij ( waarmee ik hem aan het bellen ben!) niet. Iets later zegt hij me dat ik helemaal niets hoef te doen, alles zou vanzelf in orde komen na 48h.
7) 48 h later nog geen veranderingen, nog steeds onmogelijk om de nieuwe esims te activeren; maar ik krijg een antwoord via Messenger op een vraag die ik een week ervoor had gesteld, ik hoef niets te doen, simkaarten worden geactiveerd samen met installatie/activatie internet op 2 januari. Er moet niemand langskomen daar ik van orange kom en 48 h later kan ik ook mijn Simkaarten activeren. Ik hoef geen modem terug te sturen en ook de afspraak niet te annuleren.
8 )op 2 januari komt er toch een technicus van Orange langs , ik leg hem het hele verhaal voor, maar hij begrijpt er blijkbaar nog minder van dan ik , hij dacht dat ik van telenet kwam ( was iid zo 4 jaar geleden) . Hij wil dan toch de modem vervangen daar volgens hem al heel oud. De oude modem zou hij meenemen... De nieuwe modem blijkt niet te werken ergens een probleem met het IP adres? Bij het zien van mijn verwilderde blik stelt hij voor om de oude modem terug te plaatsen, wat ook gebeurt en ik heb terug internet. Men zou mij na 48 h bellen en dan "mag" ik zelf de modem vervangen! Geen verdere info over mijn simkaarten of My hey. Hij vraagt me om het interventieformulier te ondertekenen, wat ik weiger na gelezen te hebben wat er allemaal instaat :
...Door dit formulier te ondertekenen,
• Bevestig ik dat dit formulier correct is ingevuld. Ik bevestig dat de hierboven aangevinkte diensten geactiveerd en door de
installateur van Orange getest zijn. Dit valt samen met het begin van de facturering van deze diensten.
• Bevestig ik de voorwaarden op de orderbevestiging en de algemene voorwaarden gelezen en aanvaard te hebben.
• Bevestig ik dat indien
1. ik mijn bestelling via de telefoon heb geplaatst en
2. ik deze bestelling en het mandaat waarmee Orange gemachtigd wordt de nodige stappen te ondernemen om de Easy
Switch uit te voeren en het bestaande contract bij de oorspronkelijke operator op te zeggen niet uitdrukkelijk heb bevestigd
door op de knop te drukken in de onmiddellijk daarna ontvangen email, en indien
3. ik de eventueel aangevraagde simkaart(en) niet heb geactiveerd, onderstaande handtekening moet worden beschouwd
als het weigeren van Easy Switch en ik zelf verantwoordelijk ben voor het opzeggen van mijn contract bij mijn
oorspronkelijke operator...
Ik krijg nadien wel een mail met een kopie van het interventieformulier en de gegevens van de nieuwe modem. Dat is blijkbaar nog steeds niet de langverwachte welkomstmail want ik kan nog steeds niet inloggen op MyHey! Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen, buiten nog maar eens 48h wachten? Hier op het forum is blijkbaar ook niemand die me kan helpen???
9) toch noch eens naar 0800 gebeld, eerste contact ging me doorschakelen naar iemand die zeker kon helpen, deze persoon zei dat ik verkeerd doorgeschakeld was en hij me met de correcte persoon ging verbinden en verbrak daarop de lijn d! Bij mijn volgende contact kon men weer niet meer vertellen dan dat het dossier was doorgegeven en ik gewoon nog maar eens 48 h moet wachten en alles( Welkomstmail, MyHey, Esims, Internet connectie) dan magischerwijze in orde zou komen ...
Edit: 48 h zijn voorbij, er is nog niks gewijzigd en er is geen contact opgenomen zoals beloofd was.Ook hier op het forum heeft blijkbaar niemand een idee wat nu gaat gebeuren.Wachten dan maar ( En orange verder blijven betalen....)
Dit is JOUW community! Doe mee, deel je mening, stel je vragen en help mee om hey! te verbeteren.