Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

E-sim overzetten van orange naar Hey

PowerChaos
Beginnend Wegliefhebber

Goedendag
aangezien ik al meer dan een uur in livechat zit te wachten om een medewerker te spreken dacht ik dat het sneller zal gaan als ik de vraag gewoon hier post

ik zit momenteel bij orange, wil graag overschakelen met mijn E-sim zodat beide nummers bij hetzelde zitten 
aangezien Hey ook orange is zou dit mogelijk moeten zijn toch ?

toch maar even vragen voor de zekerheid om probleme te voorkomen
kan ik gewoon de bestelling plaatsen en alles blijft zoals het is of verlies ik mijn Esim dat ik momenteel heb ?

alvast bedankt
mvg
PowerChaos

ps: nog altijd op medeweker aan het wachten in livechat, heeft toch wat werk nodig....

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Converted
Bewezen Wegliefhebber

@PowerChaos  schreef:

Goedendag
aangezien ik al meer dan een uur in livechat zit te wachten om een medewerker te spreken dacht ik dat het sneller zal gaan als ik de vraag gewoon hier post

ik zit momenteel bij orange, wil graag overschakelen met mijn E-sim zodat beide nummers bij hetzelde zitten 

kan ik gewoon de bestelling plaatsen en alles blijft zoals het is of verlies ik mijn Esim dat ik momenteel heb ?

alvast bedankt
mvg
PowerChaos

ps: nog altijd op medeweker aan het wachten in livechat, heeft toch wat werk nodig....

Yep, e-sim blijft werken als je een e-sim hebt bij Orange.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8

Converted
Bewezen Wegliefhebber

@PowerChaos  schreef:

Goedendag

alvast bedankt
mvg
PowerChaos

Yep, e-sim blijft werken als je een e-sim hebt bij Orange.

PowerChaos
Beginnend Wegliefhebber

ok danku

YannickV
Moderator
Moderator

Hey Powerchaos, Hey! biedt geen ondersteuning aan voor e-simkaarten.

sebastienbo
Bewezen Wegliefhebber

Met ondersteuning bedoeld hij, dat je het niet kan wijzigen via de website. En ook geen nieuwe kan aanvragen.

Maar het werkt uiteraard gewoon wel nog, als je overstapt via Orange naar Hey.

En e-sims hebben geen last van veroudering of defecten zoals gewone sims, dus support heb je normaal niet nodig.

WimH
Aspirant Wegliefhebber

Ik stap ook over met internet ( lijkt in orde te komen via Easyswitch) en 2 Esims, een in Pixel en een in Iphone. Tot mijn verwondering zou ik toch een QR code moeten inlezen? Iemand dat al gedaan? Volgens Hey helpdesk moet ik daarvoor naar de Orange shop, volgens Orange krijg ik een email met de QR code(s) ??? 

Ondertussen idd QR codes via email gekregen, maar noch op Pixel noch op Iphone kan ik die activeren, dus soms wel hulp nodig. Hulp kan volgens Orange enkel via Chat, die ik niet gestart krijg in Google Chrome. Berichtje gelaten via Facebook Messenger, ik wacht af...

Iemand gekregen die ging helpen via chat( werkt wel op GSM), maar die vroeg om geduld te hebben en of ik nog vragen had. Die had ik maar de "live agent" (Sema?) is weg/reageert niet meer...

Dan maar 0800 gebeld, vriendelijke dame die na initieel antwoord heel lang wegbleef maar dan toch terugkwam om te zeggen dat ik 24h moet wachten en dan alles zou moeten in orde komen, wordt vervolgd....

WimH
Aspirant Wegliefhebber

Email met QR codes gekregen, maar noch op Pixel, noch op Iphone lukt het om deze te activeren. 

sebastienbo
Bewezen Wegliefhebber

Het provisioning van een esim gebeurt tijdens de nacht, dat is waarom je een beetje moet wachten. Bij andere providers gebeurt dat soms binnen de 5 minuten. 

Vergeet niet dat de esim al werkend moet zijn bij orange, vooraleer je de transfer naar heytelecom uitvoert

WimH
Aspirant Wegliefhebber

Na 24h wachten alles nog precies hetzelfde, contacteer operator wegens probleem met Esim, zowel op Iphone als op Pixel ook nog steeds geen welkommail, geen toegang tot MijnHey , geen toegang tot esim pagina : U heeft geen toegangsrechten voor deze pagina : https://www.heytelecom.be/nl/hulp-en-support/mijn-nummer/wat-e-sim-en-hoe-deze-activeren

Niks opgelost dus. Esims werken wel beide nog via Orange. Nog maar eens met 0800 gebeld, na wat zoeken verbind men mij door met de technische dienst die me na nog wat zoeken verteld dat alles ok is en ik helemaal geen nieuwe QR codes moet inlezen ( die ik wel heb gekregen en waar een vorige helpdeskmedewerker mij verzekerde dat ik die 100% zeker wel moest inscannen en activeren...). Welkomstmail en toegang tot MyHey zouden na nog eens 24 h ook moeten in orde komen... Afwachten dus... Is er hier niemand die me kan zeggen wie nu gelijk heeft? Hoe is bij jullie de overgang verlopen?