Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ondersteunt Hey! Telecom eSIM + wat is de maximale snelheid van 4G/5G?

Kuni
Aspirant Wegliefhebber

Ik zie nergens informatie staan over eSIM, ik wil graag van Orange naar Hey! Gaan en ik heb momenteel een eSIM. Betekent dat dan dat ik gewoon dezelfde eSIM kan gebruiken?

 

Trouwens, weet iemand wat de maximale snelheid is voor 4G/5G. Of bestaat er geen limiet? 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

VossyGamer
Ervaren Wegliefhebber

Je kan je eSIM behouden als je van Orange naar Hey gaat, weet wel dat je deze dan niet meer via de My Orange app kunt overzetten naar een ander toestel. Dan moet je toch weer een fysiek kaartje aanvragen via de Klantenzone, maar deze leveren ze met Bpost, en heb je de volgende dag al in huis (met track & trace). Dit kan je 'onbeperkt' aanvragen. 

Hopelijk zal Hey snel volledig eSIM ondersteunen, zodat huidige klanten hier ook gebruik van kunnen maken.

De snelheid is zeer hoog, namelijk 1 Gbps, ook bij roaming is dit het geval. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6

VossyGamer
Ervaren Wegliefhebber

Je kan je eSIM behouden als je van Orange naar Hey gaat, weet wel dat je deze dan niet meer via de My Orange app kunt overzetten naar een ander toestel. Dan moet je toch weer een fysiek kaartje aanvragen via de Klantenzone, maar deze leveren ze met Bpost, en heb je de volgende dag al in huis (met track & trace). Dit kan je 'onbeperkt' aanvragen. 

Hopelijk zal Hey snel volledig eSIM ondersteunen, zodat huidige klanten hier ook gebruik van kunnen maken.

De snelheid is zeer hoog, namelijk 1 Gbps, ook bij roaming is dit het geval. 

Kuni
Aspirant Wegliefhebber

Ik zal dus gewoon een simkaart aanvragen om toekomstige problemen te vermijden. 

Best wel gek om geen snelheidslimiet te hebben. Bij mobile Vikings en Proximus is dat wel zo. Max 200 Mbps voor 5G.

VossyGamer
Ervaren Wegliefhebber

Geen zorgen, dit werkt perfect. Alles blijft hetzelfde, alleen je abonnements-formule verandert. Het achterliggende systeem is precies hetzelfde, je kan zelfs nog de My Orange app blijven gebruiken (todat je hem verwijdert of bv. een nieuw toestel hebt).

Die snelheidslimiet is er echt niet, wat ook nog een voordeel is van Hey.

VossyGamer
Ervaren Wegliefhebber

PS: Fysieke nieuwe sims aanvragen is altijd gratis, in tegenstelling tot bv. BASE waar dat maarliefst €10 per kaartje is.

Kuni
Aspirant Wegliefhebber

Lijkt me zeer raar om onbeperkt gratis simkaarten aan te bieden voor zeer lage prijzen I.p.v gewoon gratis eSIMs aan te bieden dat gewoon goedkoper is vergeleken met simkaarten.

VossyGamer
Ervaren Wegliefhebber

Dit is door het feit dat er mensen misbruik maken van eSIMs, nu kan je ook geen eSIM meer aanvragen via bv. de Orange Klantenzone, maar moet je naar een winkel (staat al enkele maanden als melding in de Klantenzone). Dit om fraude tegen te gaan. Nu, is Hey een digital-only merk en is dat wat lastiger. Ook omdat de Hey app gewoon de website versie van de Klantenzone is, wat niet zo is bij de My Orange app, daar kan je wel nog een eSIM activeren.

Ik heb het eens gevraagd, en een medewerker van Orange vertelde me dat het puur te maken heeft met dat er identiteitsfraude is, en de inloggegevens van mensen werden geronseld, om zo een eSIM aan te maken en te installeren via de web Klantenzone. Met een fysieke sim kan dit niet, want deze wordt naar het adres van de eigenaar gestuurd.