Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen verrassingen op je factuur!

Jef
Aspirant Wegliefhebber

Geen verrassingen op je factuur! Geweldige slogan! Nu het nog waarmaken! Ik ben samen met mijn vrouw en zoon van 14 in juni overgestapt van Orange naar Hey! (3 abo's van 10GB= 45€), aangezien ze ook op het Orange netwerk zitten, en we eigenlijk altijd tevreden waren bij Orange. De eerste factuur was top! Geen verrassingen, enkel dat ons dataverbruik blijkbaar een pak hoger lag dan voorheen bij Orange. Wat we eigenlijk allemaal al raar vonden aangezien ons surfgedrag niet veranderd was.

Nu kreeg ik vorige week plots een sms dat er 50€ bovenop het abonnement van mijn zoon was verbruikt. Dus Geen 45€ deze maand, maar liefst 95€! Ik weet nbiet, maar voor mij is dit wel een verrassing hoor! En al zeker als je geen verwittigingen krijgt aangaande het bereiken van je datalimiet, wat bij Orange wel het geval is (bij 80% en100%). Bij Hey! dus niet! Ga er gerust 50€ over, en dan blokkeren we alles wel! Geweldige strategie om mensen onwetend geld uit hun zakken te halen! Nu, vanaf de volgende factuur zouden er wel verwittigingen komen als we buiten onze limiet gaan. Te laat naar mijn mening! Dat moet vanaf dag 1 verstuurd worden als je date zo goed als opgebruiikt is!

Anyway, we hebben gespeeld en verloren met Hey! Een wijze les geleerd. Als het goed is, wijzig dan niks, blijf waar je bent....

11 ANTWOORDEN 11

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hallo @Jef ,

Niet leuk 😣

Heb je in jouw customer zone gecontroleerd of meldingen zijn geactiveerd ?

Hier is een artikel met de verklaring

Rizlaine

Jef
Aspirant Wegliefhebber

Staan allemaal aan. Ik ben hier absoluut niet over te spreken en ben zelfs aan het overwegen om terug naar Orange over te stappen. Ook het feit dat ons dataverbruik plots een stuk hoger ligt dan voorheen, met hetzelfde surfgedrag, klopt al niet. Wat wel zou helpen is dat we de optie zouden hebben om helemaal niet buiten de bundel te verbruiken qua data. Maar dit kan blijkbaar niet. 

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

@Jef ,

Het is onmogelijk dat de gegevens sneller vertrekken... Hoe gebruik je het internet? Kijk je naar video's? Op social media ...

Voor de blokkering, op dit moment, is het vanaf 50€. Maar ik zal je commentaar doorgeven 😉

Piet
Ervaren Wegliefhebber

@Rizlaine @Jef Dit bedrag (€50) is veel te hoog... Graag zo snel mogelijk een optie om helemaal niet buiten de bundel te verbruiken (het kan wel bij de concurrentie)

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

@Piet dat begrijp ik inderdaad ! Daarom ga ik het doorgeven aan het team @Kevin @Laura 

Jef
Aspirant Wegliefhebber

Vandaag de sms gekregen van de factuur. 2 abo’s van 15€ kosten me uiteindelijk 103€ voor 1 maand! Dit is er los over! Dag en bedankt Hey!

Piet
Ervaren Wegliefhebber

@Jef  hoe kan dat???😱

Jef
Aspirant Wegliefhebber

Op het nummer van mijn zoon is 73€ buiten abonnement bij gekomen (waarvan 10€ naar het premium betaalnummer van De Lijn voor busritten, hij heeft ondertussen een abo bij de Lijn, en 63€ (!) extra voor mobiel internet). Terwijl er duidelijk vermeld staat hier op de website dat je niet boven de 50€ extra aan data kan komen. Toch straf eh. En wat gaat volgen in de toekomst is een aangepaste pro-rata factuur. Ik voel me serieus in't zak gezet zoals ze zeggen!

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

hey @Jef, heb je de klantendienst al gecontacteerd, je zou inderdaad niet over 50€ buiten bundel aan data kunnen gaan.

Ze gaan dit moeten annalyseren en een verklaring hiervoor geven, of het rechtzetten als het echt niet correct is.

Hou ons op de hoogte 🙂

guidohaesen
Beginnend Wegliefhebber

Vandaag ook zo'n voorval gehad.

"Eens je €50 buiten bundel bereikt, dan blokkeren we je toegang tot het internet, om te vermijden dat je factuur ontploft." jullie slogan....

Afgelopen maand roadtrip gemaakt naar Oostenrijk, per ongeluk in Oostenrijk, Zwitsers netwerk gekoppeld (automatisch) en nu op mijn factuur, met 40GB per maand voor € 20,- nu een rekening van ,€ 80,- 
TACHTIG EURO.

Mijn maandelijks gebruik data is max 1 GB, maar nu per ongeluk 383MB !!! weten jullie wel wat dit tegenwoordig is??? 383MB??? gebruikt op Zwitsers netwerk, op een paar centen na € 60,- EXTRA????

Waar is nu dat € 50 plafond? 

Ik ben het nu meer dan zat. Al een aantal maal geklaagd over het netwerk. 2G is de regel en geen 4G. data gebruik, zoals jullie meten, heb ik mijn twijfels, maar kan dat niet bewijzen.
Ik begrijp dat Zwitserland geen onderdeel is van de EU, maar de meeste Europese telefoonaanbieders hebben Zwitserland en VK in het EU gebruik gekoppeld. jullie niet.

Het is genoeg. Geprobeerd, maar goedkoop is toch echt duurkoop.

Hallo @guidohaesen ,

Heb je contact opgenomen met de klantenservice om uit te zoeken waarom?
De prijs van de MB bedraagt €12,00 in Zwitserland...

Rizlaine