Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Data in de EU ineens betalend ?

Dixit
Bewezen Wegliefhebber

Goedemorgen allemaal,

Allereerst: mijn appli heeft zichzelf geupdate en blijkbaar hebben mijn zoon en ik sinds vandaag er een pak data bij. Waarvoor dank, Hey !

Desalniettemin zijn de kleine lettertjes ineens veranderd. Als je naar de (nieuwe) abonnementenpagina gaat en je klikt op Hey! S of Hey! M en je klikt op 'meer info' dan zie je:

"hey! mobile M

Mobiel abonnement zonder verbintenis en inclusief

25 GB data
Onbeperkt bellen
Onbeperkt sms/mms
Tarief buiten abonnement

Surfen: 0,01 €/MB in België, 0,01 €/MB in de EU"

Klik je dan op de tab "Internationaal en roaming" dan zie je:

"Het abonnement hey! mobile M bevat onbeperkt bellen en sms/mms en 25 GB om te surfen in België.

In België kun je vanaf 25 GB blijven surfen buiten je abonnement voor €0,01/MB. In andere landen van de EU kun je surfen tot 25 GB voor 0,01 €/MB."

Dus dat zou dan 'betalen vanaf de eerste kilobit" zijn in de EU. 

Nu lijkt me dat niet helemaal de bedoeling. En in de Franstalige versie staat het wel correct. Pour les flamands la même chose, hoop ik dan. Anders worden de uitstapjes naar Nederland en Frankrijk ineens heel erg duur...

10 ANTWOORDEN 10

VossyGamer
Beginnend Backpacker

Hey,

Hey hey!-team was bezig met het aanbod te verbeteren, en je bent er erg snel bij. Inmiddels kan je op de hey!-website zien dat je wel degelijk bij mobile S & mobile M je volledige surfvolume in de EU kan gebruiken:

VossyGamer_0-1734465517908.png

Je mag er van uit gaan dat de kleine lettertjes absoluut niet kloppen, en nog niet correct zijn. Via het Userbase forum kan je ook nagaan, dat men meldt dat je wel degelijk in de EU ook je data kan verbruiken.

VossyGamer

PS: Als dit antwoord je (een beetje) geholpen heeft, zou een kudo nice zijn!

sebastienbo
Bewezen Wegliefhebber

Hetr is wel vreemd dat je voor 9 euro 25GB data hebt in de EU, maar als je 14 euro betaald, je maar 20GB data in de EU krijgt. 
Ik zit bij orange waar ik 100GB(data had + 35GB EU) en die heeft nu een upgrade gehad naar 150GB zowel binnen BE als binnen de EU.
Dat maakt het ook veel gemakelijker voor de klant  als de data limieten gewoon hetzelfde zijn.

Dus nu vraag ik mij af of dit door Heytelecom nog rechtgezet moet worden de EU data anomalie tussen de duurdere paketten en goedkopere pakketten.

Dixit
Bewezen Wegliefhebber

De screenshot die je hebt gemaakt is precies de screenshot waar mijn bericht over gaat. Moet je wel even op 'meer info' drukken. Ik ga er ook vanuit, dat de flamand de service een vertaalfout heeft gemaakt, maar uiteindelijk zullen we dat (hopelijk niet) op de factuur kunnen zien.

Je ziet op je screenshot ook, dat je bij M meer data in de EU krijgt dan bij L. Dat is natuurlijk ook vreemd.

VossyGamer
Beginnend Backpacker

Heb zojuist een mobile M abonnement afgesloten, zie laatste regel:

VossyGamer_0-1734522352825.png

PS: Als dit antwoord je (een beetje) geholpen heeft, zou een kudo nice zijn!

Dixit
Bewezen Wegliefhebber

Bedankt voor de screenshot. Da's al mooi. Vooral dat er drie keer en in roaming staat.

Wil dit zeggen dat we ook data kunnen gebruiken in Nederland en duitsland? Want roaming is toch net iets anders dan data of zie ik het verkeerd? Met data bedoel ik google maps en whatsapp gebruiken en surfen op het internet

Krisja
Bewezen Wegliefhebber

Roaming is een term die wordt gebruikt in de draadloze telecommunicatie en verwijst naar het gebruik van mobiele diensten, zoals bellen, sms’en en internetten, buiten het netwerk waar je geregistreerd bent. Dit gebeurt meestal wanneer je in het buitenland bent en je telefoon verbinding maakt met een lokaal netwerk dat samenwerkt met je eigen provider.

Dus we kunnen met het m pakket onze data ook verbruiken in de eu zoals bij het L pakket? Zonder bijkomende kosten dus?

sebastienbo
Bewezen Wegliefhebber

@So  schreef:

Dus we kunnen met het m pakket onze data ook verbruiken in de eu zoals bij het L pakket? Zonder bijkomende kosten dus?

Dat klopt

Krisja
Bewezen Wegliefhebber

.