Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met bereik mobiel netwerk

Ikbenmaarten
Beginnend Wegliefhebber

Hallo,
Ik probeer het via deze manier aangezien ik via de chat geen hulp krijg.

Ik heb sinds een 3tal dagen geen of slecht bereik op mijn mobiele telefoon.
Ik heb het "hey! 20 GB boost-pack" een tijdje geleden gekocht en nooit problemen gehad.
Ook mijn vriendin heeft hetzelfde pack en heeft gelijktijdig met mij ineens problemen.
Mijn vriendin heeft een Iphone, ikzelf een Xiaomi.

Wat heb ik al geprobeerd:

  • Gsm meerdere keren uitzetten en weer opzetten.
  • Mobiele data/netwerk op gsm zelf uitgezet
  • Simkaart eruit gehaald 
  • Simkaart in een andere gsm gestoken (zelfde resultaat)
  • Mijn factuur nagekeken
  • Mijn Orange netwerkdekking nagekeken (Zou uitstekende 4G moeten zijn)
  • Contact opnemen met Heytelecom via de chatservice.. (Na de chatbot wordt ik niet doorverbonden met een persoon)

Misschien kan iemand me via dit forum me wel helpen.

Vriendelijk bedankt.

8 ANTWOORDEN 8

Kuni
Aspirant Wegliefhebber

1. Zet vliegtuigmodus aan en terug uit na een minuut.

2. Als het niet werkt dan moet je maar eens een nieuwe simkaart aanvragen, dat is gratis.

 

3. Als niks werkt en je hebt na een paar dagen nog altijd geen bereik dan heeft Orange gewoon een slechte dekking op jouw locatie. 

Omdat een gebied groen is betekent niet dat je verbinding uitstekend zal zijn. 

Ikbenmaarten
Beginnend Wegliefhebber

Vliegtuigstand heb ik al geprobeerd.

Ik vrees dat een nieuwe simkaart aanvragen ook niet zal helpen, aangezien mijn vriendin op dezelfde dag samen met mij ineens geen bereik meer heeft. Het ligt dus ook waarschijnlijk niet aan onze gsm.

Het bereik van Orange is hier altijd uitstekend geweest, waarom zou ik dan nu ineens geen bereik meer hebben?

Krisja
Aspirant Wegliefhebber

Vroeger was het zo dat de verschillende operatoren op de zendmasten regelmatig een andere richting" kregen om hun uitzending te doen. Zo kon het zijn dat je vandaag "mobistar" perfect kon ontvangen en "poximus" helemaal niet of zeer slecht. Na enkele weken/ maanden kon dat juist omgekeerd zijn. De reden toen was dat elke operator zo een max. dekking kon claimen naar zijn klanten toe. 

Of dit nog steeds het geval is, is me niet bekend.

Wat uw probleem betreft, heb je elders ook slechte ontvangst of is daar alles okee?

 

Deevie
Aspirant Wegliefhebber

Dat klopt in ieder geval helemaal niet. Iedere mast heeft een omgevingsvergunning waarin de richting en dus ook het stralingsgebied vastliggen.

Krisja
Aspirant Wegliefhebber

Er staat duidelijk "vroeger" (dat is in de periode waar jij misschien nog niet geboren was) en toen was het zeker en vast zo,

Zelf zat ik op torens om antennes te plaatsen (geen GSM-masten) en weet dat er regelmatig aanpassingen gebeurde aan de stralingsricting (30 jaar geleden).

Ik schrijf: --> Of dit nog steeds het geval is, is me niet bekend.

jij schrijft: --> Dat klopt in ieder geval helemaal niet.

Welke van de twee vind jij de meest pretentieuze?...

Deevie
Aspirant Wegliefhebber

30 jaar geleden had je gewoon bijna nergens ontvangst. Is pas in 94 dat Proximus begonnen is met hun netwerk.Pas in 1996 is Mobistar (vorige naam van Orange) ermee begonnen.

Krisja
Aspirant Wegliefhebber

Is inderdaad zo dat er 30 jaar geleden bijna nergens ontvangst was, vandaar dat antennes al eens bijgesteld werden naar belangrijkheid van klanten. Wie je kende was in die tijd nog belangrijker dan nu.

Zowel bij Talkline, Debitel (virtuele mobiele operatoren van vorige eeuw) als bij Mobistar (28 jaar geleden) was het gebruikelijk dat je vandaag een goede ontvangst had en even later de betere ontvangst werd toegediend aan Mobile Belgacom. Ik was erbij, vandaar dat ik dat met een bepaalde zekerheid durf te zeggen.

 

 

 

Deevie
Aspirant Wegliefhebber

Het is mogelijk dat Orange werken uitvoert in je buurt. Door de samenwerking met Proximus (delen van antennes+apparatuur) en de uitrol van 5G moeten veel antennes volledig vernieuwd worden en dat geeft enkele dagen minder tot geen ontvangst. Best is dan om even af te wachten.