op 07-02-2024 8h39
Ik heb voor mijn dochter op 29/01/24 een abonnement afgesloten bij Hey-telecom, dit voor de GSM van mijn dochter (welke tot nu toe BASE 0 had). De nieuwe SIM werd snel geleverd, en ik heb deze meteen geactiveerd, doch tot op heden kan zij nog steeds niet bellen of gebeld worden (mobiel internet werkt natuurlijk ook niet). Ik heb de helpdesk al een aantal maal gecontacteerd, en er werd mij verteld dat ze de nummeroverdracht van BASE -> Hey nog eens gingen aanvragen, maar dat heeft geen soelaas gebracht. Huidige situatie is dat mijn dochter zowel bij BASE als Hey niet meer kan bellen of gebeld worden. Iemand enig idee? Alvast bedankt.
op 07-02-2024 21h54
@dvraemdo schreef:Ik heb voor mijn dochter op 29/01/24 een abonnement afgesloten bij Hey-telecom, dit voor de GSM van mijn dochter (welke tot nu toe BASE 0 had). De nieuwe SIM werd snel geleverd, en ik heb deze meteen geactiveerd, doch tot op heden kan zij nog steeds niet bellen of gebeld worden (mobiel internet werkt natuurlijk ook niet). Ik heb de helpdesk al een aantal maal gecontacteerd, en er werd mij verteld dat ze de nummeroverdracht van BASE -> Hey nog eens gingen aanvragen, maar dat heeft geen soelaas gebracht. Huidige situatie is dat mijn dochter zowel bij BASE als Hey niet meer kan bellen of gebeld worden. Iemand enig idee? Alvast bedankt.
Ombudsman Telecom inschakelen. Anders ga je nog heel lang kunnen wachten!
op 08-02-2024 9h38
@Converted Dit is niet nodig...
@dvraemdo Ik heb je een privébericht gestuurd 😉
op 08-02-2024 10h14 - laatst bewerkt op 08-02-2024 10h36 door Rizlaine
Ik heb reeds een aantal maal via de chat contact gehad met de Hey-helpdesk, en daar wist men te vertellen dat het probleem met de overdracht voor een deel bij BASE zou kunnen liggen.
op 08-02-2024 10h36
Het is mogelijk 😞
Heb je geprobeerd contact op te nemen met je oude provider om hulp te vragen?
Ik heb je mobiele nummer verwijderd omdat je op de publieke pagina staat.
op 08-02-2024 10h47
Ik was me bewust van het openbaar staan van het GSM-nummer, maar ik kon jou geen PB sturen, dus zag geen andere oplossing.
Tot op heden heb ik nog geen contact opgenomen met BASE omdat ik weet dat die mij sowieso gaan doorverwijzen naar jullie.
op 08-02-2024 10h50
@dvraemdo , Ik heb je een privébericht gestuurd, heb je dat ontvangen?
op 08-02-2024 16h49
Beste,
Blijkbaar schort er toch wel meer hoor : sinds eveneens einde januari voor mezelve gekozen voor eSim kaart bij Undo, maar overdracht lukt niet : blijkbaar hebben jullie zelfs gepresteerd om mijn gsmnr te de-activeren....ondertussen zijn we 8/2 en beweegt er niets meer.....geen telefonisch bereik, geen contactname...windstil...
op 09-02-2024 15h40
Enige reactie aub? Ik zit reeds 10 dagen zonder telefonisch bereik....
Danny
op 09-02-2024 15h44
Hallo Danny, tot op heden nog geen succes met nummeroverdracht, dus ik vrees dat dit wel eens een straatje zonder einde zou kunnen worden... 😔 Gisteren BASE zelf gecontacteerd, en daar stond het nummer van m'n dochter nog actief. Medewerker helpdesk kon of wou ook niet vertellen of er een aanvraag tot overdracht via Hey was binnengekomen, zoals ik ergens wel verwacht was. Dus terug naar af...
op 09-02-2024 15h59
Hier gelijkaardig probleem : Orange gecontacteerd, doch die verschuilen zich achter "louter online gebeuren" van Hey ..."daar kunnen wij niets aan verhelpen" ( anderzijds mocht ik wel een bericht dd 31/1 ontvangen dat mijn kaart was overgezet naar een "Tempo Touch" kaart ( Prepaid???!!!) wat eveneens product is/was van Orange want bestaat al ff(?) niet meer. Dus wat daar allemaal gebeurt? Ondertussen blijft het windstil bij Hey ( nogmaals bezig aan zoveelste ellenlange chat , ttz : van mijne kant , want doorschakeling naar een fysieke collega lukt blijkbaar ook niet....
op 09-02-2024 16h18
Dat is inderdaad ook een heel gedoe dan bij jou... OMG, 'Tempo touch', dat was volgens mij nog van in de tijd van Mobistar, waar zitten die idd met hun gedachten bij Orange/Hey?! Dan heb jij nog veel geduld, en hoop dat het in orde gaat komen, vind ik, succes alvast!
En sommigen zullen dan wel zeggen van: 'dat komt ervan als je zo een budgetmerk kiest', maar dan denk ik gewoon van: hoe moeilijk kan het zijn om anno 2024 een simpele nummeroverdracht te verknoeien, het zou me niet verwonderen dat dit normaal zelfs grotendeels geautomatiseerd verloopt. Ik en mijn zoon zitten bij Mobile Vikings, en da's ook zo wat een 'budgetmerk' (van Proximus), nr overdracht vlot verlopen, en (online) helpdesk nog zo goed als niet nodig gehad.
Wat ik dan ook bizar vind: ik kan op geen enkele manier nog inloggen op MyBase, de webpagina voor klanten bij BASE. Nieuw paswoord aanvragen, door het GSM nr in te geven mislukt ('nummer niet gekend'). Dus ergens achter de schermen is er al (een tijdje) iets aan het gebeuren, doch lijkt het GSM-nummer nu ergens in een 'twilight zone' te zitten, waar dat die hopelijk ooit nog uit gaat komen... Bizar.
op 09-02-2024 16h18
Hallo @dvraemdo ,
Ze ontvingen een verzoek hey!...
op 09-02-2024 18h50
Waarvoor dank, en ik hoop dat het snel in orde komt. Ik besef dat jullie bij Hey jullie uiterste best doen, en dat er zaken gebeuren waar jullie weinig tot geen controle over hebben. Daarom wil ik nog wel even geduld uitoefenen, en ik geloof er nog steeds in dat het in orde gaat komen.
op 12-02-2024 16h07
Nog even een update voor wie het zou aanbelangen: intussen nog steeds geen schot in de zaak. Dochter nu al 12 dagen niet bereikbaar op GSM. Bij BASE zeggen ze dat er geen aanvraag tot nummeroverdracht binnen is gekomen van Hey, terwijl m'n toegang tot MyBase lijkt opgezegd te zijn. Dus ergens is er iets fout gegaan, vraag is alleen waar?
op 19-07-2024 17h31
Zelfde probleem bij mij voor een simkaart van mijn vrouw.
Dit is JOUW community! Doe mee, deel je mening, stel je vragen en help mee om hey! te verbeteren.