Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Echte Onbeperkte Data sim kaart eindelijk hier

sebastienbo
Aspirant Wegliefhebber

Heytelecom,

Ik merkte dat jullie stilletjes net een echt 100% limiet-loze data only uitgebracht hebben.

https://www.heytelecom.be/nl/internet-thuis

150Mbit download, 10 mbit upload. Dat laatste is wel HEEEL traag, zo traag dat het onwerkbaar kan zijn voor mensen die thuis moeten werken met een vpn. 20Mbit had toch een minimum geweesd moeten zijn.
Liever 100mbit download en 20mbit upload, dan 150mbit download en 10mbit upload.

Je bent niet veel met hoge download snelheid, als het verzenden te traag gaat. De gouden regel is dat je normaal minimum 1/10de upload moet hebben om je download goed te laten werken. Want vergeet niet dat op die getallen ook caps zieten, dus 150mbit zal eerder 148mbit zijn en 10mbit upload zal eerder 9,5mbit upload zijn (door TCP/IP overhead)

Bij tadaam is het wat duurder maar bij hun is er TV inbegrepen, en ook daar is data ongelimiteerd.
Misschien moeten jullie kijken om ook een oplossing met TV uit te brengen voor tadaam van telenet te concureren.

9 ANTWOORDEN 9

VossyGamer
Bewezen Wegliefhebber

Ik begrijp het niet. Je schrijft over een "Onbeperkte Data sim kaart", maar je hebt het over het vaste internet thuis? hey! biedt enkel 80 GB (160 GB na 1 jaar) aan. Kan je uitleggen wat je precies bedoelt? Want dit is redelijk onduidelijk. PS: Thuis internet is in 99% van de gevallen met 15 Mbps upload i.p.v. 10 Mbps, dit staat ook in de gedetailleerde info en voorwaarden van thuis internet.

sebastienbo
Aspirant Wegliefhebber

@VossyGamer als je klikt op mijn link dan zal je zien dat ze een ander product net gelanceerd hebben. Dat is echt onbeperkt zoals bij Tadaam (Base). Voor het onbeperkt te maken word er wel een download en upload snelheid limiet ingesteld (wat je niet hebt met de 160gb)

De upload limiet bij heytelecom is met 10mbiy wel heel laag gezet. Normaal moet je 10% upload hebben per 100% download (tcpip overhead) 10mbit kan dus 100mbit download aan maar geen 150mbit. Hopelijk fixen ze dat nog door de upload naar 15mbiy upload te zetten.

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hallo @sebastienbo ,

Bedankt voor het delen van je mening 🙂

Onze internetverbinding stabiel en betrouwbaar blijft voor dagelijks basisgebruik

Rizlaine

 

BabyShark
Aspirant Wegliefhebber

Sebastienbo, kan je misschien een screenshot van dat aanbod posten ? Ik denk dat het aanbod momenteel maar bij een select aantal gebruikers te zien is. Daarmee dat vossygamer en mezelf het niet te zien krijgen. Ben benieuwd naar de prijs.

Tommeke79
Aspirant Wegliefhebber

Voor de meeste is deze vaste internetverbinding voldoende. 

satsurfer
Bewezen Wegliefhebber

Ik zou pas interesse hebben als er minstens 30 Mbps uploadsnelheid is.

150/200-30/50 Mbps.

Bij edpnet heb ik 100/40 voor 34€/maand en gratis telefoonlijn, dus de upload moet verdubbelen, eer ik er nog maar over nadenk.

Hey! Is ook 5€ duurder/maand. (Weliswaar gratis installatie, maar mijn installatie/hardware is al lang terugbetaald)

sebastienbo
Aspirant Wegliefhebber

Tadaam van telenet heeft dat.
Ik heb 150 download and 50mbit upload voor 60 euro per maand. En daar is ook een tv box bij inbegrepen met live tv (Telenet rebanded als tadaam).

Het zou leuk zijn als Hey telecom met een concurrent afkomt (met Belgacom tv)

Tommeke79
Aspirant Wegliefhebber

Wie wil er nog een tv box? En 60€ dan nog... Ja kan ongetwijfeld nog duurder gaan ze! 🤷🏻‍♂️

Tommeke79
Aspirant Wegliefhebber

Zelf zit ik ook bij edpnet 🤫 😉