Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

cgnat

peerweb
Aspirant Wegliefhebber

Iemand al ervaringen met cgnat bij Hey? Of hoe eraan te ontsnappen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

peerweb
Aspirant Wegliefhebber

Het abonnement is goedkoop. Dus ik aanvaard het ongemak.
De dns'sen zijn al ipv6, hopelijk delen ze in de toekomst die adressen ook uit.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8

kerremelk
Bewezen Wegliefhebber

Carrier Grade Network Adress Translation zou geen probleem mogen zijn als IPV6 gebruikt wordt?

VossyGamer
Beginnend Backpacker

Hey,

Dit kan je eenvoudig uitzetten door in te loggen op de interface van de Orange modem-router via de webbrowser.

VossyGamer

✔ Geholpen? Markeer als oplossing. | Kudo? Altijd welkom! 😉 | hey!-kenner, geen medewerker

kerremelk
Bewezen Wegliefhebber

VossyGamer, ik vermoed dat Peerweb zijn smartfone als hub wil gebruiken om bvb een xbox met internet te verbinden via  telefoon. Met NAT64 zou dat geen probleem mogen zijn maar zowel de provider als de firmware moeten het ondersteunen. CGNAT is al zeker 35 jaar oud en kon soms te weinig IP adressen aan de provider toewijzen... maar NAT64 was de opvolger en is ook al in gebruik sinds 1998 of zo? Enfin, U heeft zo te zien een orange router en kan PeerWeb allicht beter helpen dan ik kan, want ik heb enkel gsm lijn en zit niet te gamen/surfen op mijn baksteen. (mijn Ulefone armor weegt zowat 600 gram)

mvg, Jaak

kerremelk
Bewezen Wegliefhebber

Vossy en Peer... Ik gebruik mijn baksteen ook niet als hub, hoewel die ervoor geschikt zou zijn... Dat 600 gram zware ding dient om te bellen, en zowat vier jaar geleden werden alle overbodige apps en energiezuipers verweiderd. Ik kan nog steeds omtrent vijf weken genieten van een enkele oplaadbeurt zonder vrees over lege batterij. (Staat na 4 weken doorgaans nog op meer dan 35 pct... vandaar dat gewicht... er zit wss 500 gram batterij in die ulefone armor. (dit was ter info)

peerweb
Aspirant Wegliefhebber

Het abonnement is goedkoop. Dus ik aanvaard het ongemak.
De dns'sen zijn al ipv6, hopelijk delen ze in de toekomst die adressen ook uit.

kerremelk
Bewezen Wegliefhebber

Je maakt me echt benieuwd. Weet je ofdat het de provider is, of dat het een firmware lssue is?

In ander woorden, Wat probeer je te doen, en Hoe heb je daar probleem mee? Lang geleden leerde ik dat een helper leert door (eventueel sturende) vragen te stellen, en dat de juiste vraag stellen niet zo vanzelfsprekend is. Peer, jij kan hier geschiedenis maken want dit is hotdomme een interessant onderwerp.

kerremelk
Bewezen Wegliefhebber

PeerWeb. toen ik Carrier grade NAT in zoekmachine resultaten zag was xbox een probleem, en apple Iphone niet echt een. De problemen die daarin beproken werden stelden zich ergens 20 jaar geleden? Wat NAT64x doet is eigenlijk op antenne of satteliet. Een bedenking. Musk starlink, hoewel niet oud, zou bvb ook nog CGNAT aanbieden als provider niet voor beter betaald. Het ligt dus niet alleen aan firmware, maar als oude hardware roet in het protocol vertaal systeem strooit... Zoiets als een verkeerd geplaatste antieke 100megabit switch gebruiken in een bekabeld megabit LAN, die dan alles naar 100 kan downgraden. In mijn personal netwerk moest ik een 2.5 Gb kaart in een oudere PC met megabit lan poort bijpluggen om die PC to PC met 2.5 te kunnen doen tokkelen ( nu elk twee bekabelde uitgangen.) ...gezien die nieuwere twee poorten heeft. Plaats ik in een 100Mbit switch ertussen ben ik het kneusje. Voor internet gebruiken die de gigabit kabels.

kerremelk
Bewezen Wegliefhebber

euh... correctie. 100 megabit apparaat vertraagt doorgaans gigabit router... Een gigabit router kan ook 2.5 gigabit vertragen. DO NOT MIX speeds als geen high end smart router gebruikt (ene die niet alles vertraagt.)

goedkoop. PC naar PC met crossover voor 2.5 gigabit, en de gigabit poorten op gigabit router die naar modem koppelt