op 22-11-2024 12h07
Ben op vakantie gegaan naar USA. Bij aankomst de telefoon uit vliegtuigstand gehaald en onmiddellijk berichtje gekregen dat 60 Euro aangerekend waren. Ik heb de telefoon helemaal niet gebruikt (buiten foto's maken en WIFI). Mobiele data verbruik zou 24 MB geweest zijn. Kan met niemand contact krijgen, geen tel. nr. en geen Chat die werkt. Mijn partner heeft abonnement bij Yoin, heeft hetzelfde gedaan als ik en heeft geen kosten aangerekend gekregen.
Dit was eerste maand aangesloten bij Hey, maar zal snel weer veranderen. Pure oplichterij.
op 24-11-2024 16h33
Hey,
Dit ligt wel degelijk niet aan hey! maar aan jouw toestel. Als jij jouw mobiele data niet hebt uitstaan, en niet uitzet dat apps op de achtergrond mobiele data kunnen verbruiken, dan kan er wel verbruik optreden. Controleer dus de instellingen van jouw toestel, en gebruik in de toekomst een eSIM, van bijvoorbeeld Airalo.
VossyGamer
op 25-11-2024 9h01
Hallo,
Ik kreeg het bericht dat ik 60 Euro aangerekend kreeg onmiddellijk bij het aanzetten van de telefoon. Op de factuur staat een verbruik van 24MB. Mobiele data en roaming stonden hele tijd af. Mijn partner heeft hetzelfde toestel (Google Pixel) en bij hem stond mobiele data aan. Hij heeft geen kosten gehad (Yoin).
Het feit dat er geen contact opgenomen kan worden met Hey kan volgens mij niet door de beugel.
Carine
dinsdag
Net hetzelfde meegemaakt in Zwitserland. (347 GB!!!) Pure oplichterij. Maar vooral: contact opnemen voor wat meer uitlleg is onmogelijk.
vrijdag
Kleine nuance, jij had (als ik me goed herinner) wel bewust 10 minuten data gebruikt. Carine daarentegen niet (althans niet bewust).
Wat velen vergeten is dat mail, FB, Whatsapp en nog veel andere zaken zoals een fotootje nemen en onmiddellijk uploaden naar de cloud dit soort verrassingen kunnen teweeg brengen.
btw, bij Yoin geldt voor roaming USA 7,50€/Mb. kijk maar bij hun roaming voorwaarden.
Dit is JOUW community! Doe mee, deel je mening, stel je vragen en help mee om hey! te verbeteren.