Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming limiet verlagen

Roy
Aspirant Wegliefhebber

Ik zou graag mijn (data) roaming limiet van €60 willen verlagen naar €0.

Zeker gelet op verschillende klachten / ervaringen van andere klanten op dit forum lijkt mij dit erg handig voor de gemoedsrust op zonder nare verrassingen op reis te gaan.

Op de website van het BIPT staat:

https://www.bipt.be/consumenten/faq/hoe-kan-ik-mijn-uitgaven-voor-mobiel-internet-bij-roaming-onder-... 

Je kunt altijd contact opnemen met jouw operator om de limiet van 60,50 EUR (incl. btw) voor roamingdatadiensten te verhogen of te verlagen. Hij moet dit gratis doen en het uiterlijk de volgende werkdag in orde brengen.

 


Graag zou ik hier gebruik van willen maken.

Alvast bedankt!

9 ANTWOORDEN 9

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hallo @Roy ,

Dit is momenteel niet mogelijk... 😞
Je kan je 4G in het buitenland deactiveren op je toestel.
Ik zal er met het team over praten, bedankt voor je feedback!

Rizlaine

Roy
Aspirant Wegliefhebber

Dank u @Rizlaine 

Het is toch wel nodig om dit mogelijk te maken aangezien dit regelgeving van het BIPT is en omdat dit bij andere operatoren inclusief Orange wel mogelijk is. 

Goed om te horen dat u dit met uw collega’s gaat bespreken.

 

 

sadsant
Beginnend Wegliefhebber

Indeed, this is really necessary! I once didn't realize I had used up all my data and ended up with an extra €60 bill.

Roy
Aspirant Wegliefhebber

Hallo @Rizlaine, bedankt voor uw hulp.

Werd dit al besproken? 
ik vermoed dat dit geen vrijblijvende optie is maar dat operatoren moeten voldoen aan Europese of nationale regels dus ik zou het wel fijn vinden om als klant mijn budget onder controle te kunnen houden.

dank u!

vthibo
Aspirant Wegliefhebber

@Rizlaine 

Ook het Europees centrum voor de consument is hier duidelijk in:


Om onverwacht hoge facturen te vermijden, moeten telecomoperatoren u informeren over de kost op het moment dat u connecteert met een niet-Europees netwerk of satelliet. Ook moet u dergelijke connectie gemakkelijk en kosteloos kunnen weigeren (opt-out).


https://www.eccbelgie.be/themas/diensten-in-europa/bellen-en-surfen/roaming

Hey, het is tijd om hier werk van te maken. Ik verwacht binnenkort een bericht om dit te regelen voor mezelf en mijn familie.

Roy
Aspirant Wegliefhebber

Bedankt voor deze duidelijke informatie.

@Rizlaine voor uw collega’s is er ook een Franstalige versie beschikbaar: https://www.cecbelgique.be/themes/services-en-europe/telecommunication/roaming 

ik hoop dat we hiermee het voor iedereen aangenamer en nog beter kunnen maken. Alvast bedankt!

Hallo @vthibo @Roy , De aanvraag is intern doorgegeven. Op dit moment zijn er nog geen veranderingen op dat vlak. Als er besloten wordt om dit aan te passen, zullen we jullie daarvan op de hoogte stellen. 

Groetjes, 

Yousra 🙂

vthibo
Aspirant Wegliefhebber

Beetje ongelukkig zinnetje hier, vlak voor de kop "Roaming" dan nog.

 

vthibo_1-1717872050547.png

 

LenaDijssel
Beginnend Wegliefhebber

Daar valt niets "over te beslissen" door hey.

Er is regelgeving over waar hey VERPLICHT aan moet voldoen.
Zorg dus maar snel dat die OPT-OUT voor extra dataverbruik er komt begot!