Blog

Wil je weten wat er nieuw is bij hey! Of ben je gewoon op zoek naar wat tips over hoe je het meeste uit onze aanbiedingen kunt halen? Kom en lees onze blog!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
gregory
Bewezen Wegliefhebber

Geen netwerk meer of het is zeer traag ?  Dat is zeker de fout van de operator

Niet noodzakelijk.  De ontvangst van het GSM signaal hangt van verschillende factoren af.

Het zijn niet alleen sommige zones in het zuiden van het land die de oorzaak zijn.  Zelfs in de gemeente kan er op sommige plaatsen een slechte ontvangst zijn in een smalle straat of een binnenhof.  Ook het weer heeft een invloed: regen en lage temperaturen beïnvloeden ook de kwaliteit van een gesprek.  De ene GSM is de andere niet en sommige hebben een betere ontvangst dan andere.  Ook de afstand en de positie ten opzicht van de zendmast is belangrijk.  

Wat moet je dan doen voor een zo optimaal mogelijk resultaat ? Kaart van de BIPT en voor je straat 

  • Orange heeft  een dekking van 99.99% in 4G  
  • Base 97.80 % in 4G.  Sommige delen in het zuiden van het land zijn niet volledig
  • Proximus 99% in 4G, in principe de beste van het land

Voor de instellingen van je GSM zie bij de support  en in het bijzonder hier 

Om je een idee te geven kun je een speedtest doen op de plaats waar jij je bevindt.

Maak ook gebruik van VoLTE en VoWIFI op het Orange netwerk

heb je nog vragen - stel ze gerust in het forum

 

 

4 Opmerkingen
Schumi_wk
Aspirant Wegliefhebber

Voor degene die een beter geluidskwaliteit willen tijdens een telefoongesprek schakel dan zeker VOWIFI of VOLTE in. Om dit te ervaren moeten beide gebruikers dit ingeschakeld hebben. Ook ga je vlugger connectie maken.

Tijdens het instellen van dit kan je niks verkeerd doen, enkel iemand bellen als je compleet de mist ingaat 😂
Dit is ook niet mogelijk op alle toestellen, de meest voorkomende merken hebben dit wel aan boord.

Hoe VOWIFI in te stellen:
1. Open je telefoon
2. Druk volgende in: *#*#869434*#*#
3. In je statusbalk staat er een extra icoon.

Hoe VOLTE in te stellen:
1. Open je telefoon
2. Druk volgende in: *#*#86583*#*#
3. In je statusbalk staat er een extra icoon.

blancqua
Beginnend Wegliefhebber

Hey hey! Kan het zijn dat de vermelde codes niet correct zijn? Moeten deze niet eindigen met #*#* i.pv. *#*#? En de code voor VoWifi is ook een cijfer langer, is dat juist?

terchnicus_mobi
Aspirant Wegliefhebber

Heb je ergens minder goede dekking waar  je normaal wel goede ontvangst heb , surf dan eens naar deze pagina

We zijn het netwerk sterk aan het moderniseren over het hele land  .Zo kan site ,antennestation voor enkele dagen voor  mindere ontvangst zorgen .Als technicus  weet ik dat alles gedaan word om zo min mogelijk hinder te hebben  De werken duren nog tot  midden 2026

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-netwerk/netwerkwerken?_ga=2.37739040.1476404176.1...

Greet
Beginnend Wegliefhebber

Mijn verbinding was goed zolang het abo bij Orange zat. Overgeschakeld naar Hey en geen mobiel internet meer. De chatbox "gaat het probleem doorgeven" maar daarna hoor je er niets meer van. Reeds meermaals geprobeerd en dan maar telkens na +2u wachten afgebroken.

Het probleem zit in de SIM kaart, want doet zich ook voor op een andere telefoon. Het is echter onmogelijk om ook maar ergens een nieuwe simkaart aan te vragen.

De instellingen zijn volledig gedaan zoals aangegeven in de FAQ.

Mijn oordeel na 5 dagen Hey: ondersteuning door de chatbox is echt waardeloos. Je kan ook nergens meer terecht.