een maand geleden - laatst bewerkt 2 weken geleden
Een paar weken terug zag ik dat er een nieuwe provider naar Belgie kwam met lage tarieven( Digi) Ik kreeg ook een mail van Orange met de melding dat ze de tarieven gingen verhogen. Ik was dan ook blij verrast om te vernemen dat er ook een low cost versie van Orange bestaat , nl Hey, en dat die tarieven met Digi kunnen concurreren. Overstappen dan maar, op de website lees ik dat dat alles een piece of cake is. Weit gefehlt zeggen ze in het Duits!
1) Ik probeer mijn 2 Esims en Internet ( via easyswitch) online om te zetten, lukt niet gaat enkel met internet + 1 telefoonnummer.
2) Ik bel naar het 0800 nummer waar men alles noteert en dan zegt dat er een probleem is met de esims en ik naar de orange shop moet. Men verbind mij dan door met iemand van Orange die zegt dat ze vergeten zijn of een probleem hadden met de email maar zij dat kan oplossen, ik krijg dan idd 2 QR codes via mail. Bij mijn eerste contact zei ik dat ik hier op het forum had gelezen dat er niks hoefde te gebeuren met de esims, zou dus niet kloppen. Bij datzelfde contact werd me ook verteld dat ik de modem zou moeten terugsturen en er op 2 Januari iemand zou langskomen voor de installatie.
3) Ik probeer de 2 Esims te activeren, lukt niet, dien provider te contacteren.Contact zegt me dat ik gewoon 24h moet wachten.
5) 24 h later , opnieuw activatie sims geprobeerd, lukt niet, moet provider contacteren.
6) opnieuw gebeld,daar de chatbot me zgt dat hey geen esims ondersteunt, men gaat me doorverbinden met een technieker. Die zegt me eerst dat de simkaart van mijn echtgenote in orde is, maar die van mij ( waarmee ik hem aan het bellen ben!) niet. Iets later zegt hij me dat ik helemaal niets hoef te doen, alles zou vanzelf in orde komen na 48h.
7) 48 h later nog geen veranderingen, nog steeds onmogelijk om de nieuwe esims te activeren; maar ik krijg een antwoord via Messenger op een vraag die ik een week ervoor had gesteld, ik hoef niets te doen, simkaarten worden geactiveerd samen met installatie/activatie internet op 2 januari. Er moet niemand langskomen daar ik van orange kom en 48 h later kan ik ook mijn Simkaarten activeren. Ik hoef geen modem terug te sturen en ook de afspraak niet te annuleren.
8 )op 2 januari komt er toch een technicus van Orange langs , ik leg hem het hele verhaal voor, maar hij begrijpt er blijkbaar nog minder van dan ik , hij dacht dat ik van telenet kwam ( was iid zo 4 jaar geleden) . Hij wil dan toch de modem vervangen daar volgens hem al heel oud. De oude modem zou hij meenemen... De nieuwe modem blijkt niet te werken ,ergens een probleem met het IP adres? Bij het zien van mijn verwilderde blik stelt hij voor om de oude modem terug te plaatsen, wat ook gebeurt en ik heb terug internet. Men zou mij na 48 h bellen en dan "mag" ik zelf de modem vervangen! Geen verdere info over mijn simkaarten of My hey. Hij vraagt me om het interventieformulier te ondertekenen, wat ik weiger na gelezen te hebben wat er allemaal instaat :
...Door dit formulier te ondertekenen,
• Bevestig ik dat dit formulier correct is ingevuld. Ik bevestig dat de hierboven aangevinkte diensten geactiveerd en door de
installateur van Orange getest zijn. Dit valt samen met het begin van de facturering van deze diensten.
• Bevestig ik de voorwaarden op de orderbevestiging en de algemene voorwaarden gelezen en aanvaard te hebben.
• Bevestig ik dat indien
1. ik mijn bestelling via de telefoon heb geplaatst en
2. ik deze bestelling en het mandaat waarmee Orange gemachtigd wordt de nodige stappen te ondernemen om de Easy
Switch uit te voeren en het bestaande contract bij de oorspronkelijke operator op te zeggen niet uitdrukkelijk heb bevestigd
door op de knop te drukken in de onmiddellijk daarna ontvangen email, en indien
3. ik de eventueel aangevraagde simkaart(en) niet heb geactiveerd, onderstaande handtekening moet worden beschouwd
als het weigeren van Easy Switch en ik zelf verantwoordelijk ben voor het opzeggen van mijn contract bij mijn
oorspronkelijke operator...
Ik krijg nadien wel een mail met een kopie van het interventieformulier en de gegevens van de nieuwe modem. Dat is blijkbaar nog steeds niet de langverwachte welkomstmail want ik kan nog steeds niet inloggen op MyHey! Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen, buiten nog maar eens 48h wachten? Hier op het forum is blijkbaar ook niemand die me kan helpen???
9) toch noch eens naar 0800 gebeld, eerste contact ging me doorschakelen naar iemand die zeker kon helpen, deze persoon zei dat ik verkeerd doorgeschakeld was en hij me met de correcte persoon ging verbinden en verbrak daarop de lijn ! Bij mijn volgende contact kon men weer niet meer vertellen dan dat het dossier was doorgegeven en ik gewoon nog maar eens 48 h moet wachten en alles( Welkomstmail, MyHey, Esims, Internet connectie) dan magischerwijze in orde zou komen ...
Edit: 48 h zijn voorbij, er is nog niks gewijzigd en er is geen contact opgenomen zoals beloofd was.Ook hier op het forum heeft blijkbaar niemand een idee wat nu gaat gebeuren.Wachten dan maar ( En Orange verder blijven betalen....)
Zondag bericht gekregen via chat, er zou een dossier aangemaakt zijn om mijn problemen met de hoogst mogelijke prioriteit te behandelen, ik moet geduld hebben ( ondertussen alweer 48 h verder en nog steeds beweegt niks) Hier op het forum is blijkbaar maar 1 moderator meer (@Rizlaine) die schijnbaar ook niet meer weet wat ze nog zou kunnen vertellen. Positief blijft dat ik zowel via telefoon en chat met niet al te lange wachttijden te maken krijg en via Messenger steeds na een paar dagen ( op Zondag!) antwoord krijg. Helaas voorlopig zonder enig resultaat. Nu ook nog vastgesteld dat men alle belangrijke info enkel naar het emailadres van mijn echtgenote stuurt alhoewel ik uitdrukkelijk heb gevraagd om mijn telnr en email als contact te gebruiken voor alles...
Edit 14/01/2025 Terug een week verder, geen wijzigingen, geen contactname ondanks "dossier met hoge prioriteit", geen oplossingen noch uitleg . Emailadres zou aangepast zijn.
15/01/2025 Men zou geprobeerd hebben om mij te contacteren, al 8 dagen lang??? Dat was dan op het telefoonnummer van mijn echtgenote waarschijnlijk, die meestal niet bereikbaar is en haar telefoon afzet. Ook haar Email leest ze maar sporadisch. Nochtans heb ik bij aanvraag overstap uitdukkelijk gevraagd om enkel via mijn telenr en email te communiceren. Nu ja, is bij Orange ook nooit gelukt. Gisteren kreeg ik van de chat een telefoonnummer dat ik mocht bellen. Daar vroeg men me om een 8 cijferige code, ik gaf mijn dossiernummer in, kreeg de boodschap dat dat nummer niet meer geldig was en de lijn werd verbroken. Moet er nog zand zijn?????
Daar net in de chat heeft men me nogmaals beloofd dat er binnen de 48h contact zal opgenomen worden en mijn dossiernummer gereactiveerd ( zie de 8 dagen van hierboven, daarna vervalt blijkbaar je dossiernummer???) zal worden en opnieuw met de hoogste prioriteit behandeld zal worden. ook de contactgegevens zouden nu (echt???) aangepast geweest geworden zijn...) Ben benieuwd, maar veel vertrouwen heb ik er niet meer in... Ondertussen toch een paar commentaren van @Rizlaine gekregen die helaas ook geen zoden aan de dijk brengen. Word vervolgd...
2 weken geleden
Deze morgen uit mijn bed gebeld door Orange. Iets later nieuwe modem (refurbished Siligence ipv abn/obn/cbn of zo) terug aangesloten. Probleem bleek nog niet opgelost, maar zoals beloofd door de vriendelijke dame aan de telefoon een paar uur later wel, ik heb terug internet ( nu bij Hey ipv Orange denk/hoop ik?) Nu nog My Hey en mijn 2 esims in orde brengen en mij instucties bezorgen voor het terugsturen van de "oude" modem...
een week geleden - laatst bewerkt een week geleden
Helaas geen internet meer. Kan makkelijk helpdesk bereiken via telefoon/chat/messenger, maar niemand heeft een oplossing. Mijn laatste contact beweerde zelfs dat er geen technieker bij mij was langsgeweest sedert 2020 (installatie internet Orange, "oude" modem) beweerde dat mijn "nieuwe" Siligence modem toen was geïnstalleerd??? Oude mag ik niet terugplaatsen, nieuwe krijgt geen WAN IP adres en men krijgt dat blijkbaar niet opgelost :
Your public IP : |
Public IP not received, please restart the modem! If the problem persists please contact the support |
Zoals het er nu voorstaat wil ik terug naar Orange( in de hoop dat alles dan terug normaal werkt, want ik ben eigenlijk nog steeds bij Orange...) en dan wachten tot Digi esims aanbied en ik kan overstappen naar EDPnet voor internet. Dit kan zo niet verder!!! Wil graag ook weten van @Rizlaine waarom zij op dit onderwerp nooit commentaar geeft en of er nu buiten haar nog moderators zijn hier. Hey! lijkt me een stille dood te sterven....
een week geleden
Eindelijk een vriendelijke mevrouw (van Orange) aan de lijn gehad , wel terug op het telefoonnummer(en SMS) van mijn echtgenote, die me zonder domme vragen te stellen tamelijk snel kon vertellen dat ze het probleem gevonden had en dat ze het ging oplossen. Dat is ondertussen blijkbaar gebeurd, ik heb terug internet, Hoera! Alles staat nu terug bij Orange denk ik, ze hadden blijkbaar bij Hey! vanalles fout gedaan. Ik wacht dus verder af wat er nu met de overgang naar Hey gaat gebeuren...
een week geleden
Internet is nu wel in orde, telefonisch bevestigd door vriendelijke dame van Orange , maar nu krijg ik een mail om een nieuwe afspraak te wijzigen , als ik dat probeer krijg it dit :
Wijzig de datum van je internet-installatie Hier vind je geplande afspraak voor de installatie van je internetdienst. Je kan je afspraak verplaatsen naargelang de beschikbaarheid van de technici. Afspraak Geplande datum Bijkomende informatie Installatie internet 21/02/2025 (10:00 - 15:00) Geannuleerde afspraak of afspraak in het verleden. Kan niet worden gewijzigd.
Iemand een idee wat er an de hand is. Bij Orange wil men niet verder helpen, nu terug met hey aan het bellen, mijn internet zou nu overgeschakeld zijn... Ik begrijp er niks meer van
een week geleden
Vriendeljke dame van Hey aan de lijn gehad, blijkbaar geen overstap zonder afspraak, maar die zou onmiddellijk geannuleerd zijn??? Contacttelefoonnummer zou nu eindelijk aangepast zijn. Is nu aan het checken of mijn Esims in orde komen. was verwonderd dat ik de QR codes al een maand of zo geleden heb gekregen... Word vervolgd....
een week geleden
Ik denk dat ik een welkomstmail heb gekregen :
Je hebt voor onze internetdienst gekozen. Bedankt!
Je kan je nu op My hey! registreren via deze link. Voer je internetnummer in en volg de instructies op het scherm:
Geen idee wat mijn internetnummer is , als ik met mijn easyswitch ID probeer krijg ik dat de dienst tijdelijk onbeschikbaar is. Alle andere combinaties met emailadressen, telefoonnummers etc. lukken ook niet (gegevens niet juist/niet gekend/niet geactiveerd ( maar in de mail staat een activatiecode die ik nergens kan invullen???
een week geleden - laatst bewerkt woensdag
Hoera! opnieuw een stap verder:
Activeringscode (8 cijfers) als easyswitchnr gebruikt ( lukte de 1 keer niet, moet iets fout hebben gedaan) en dan kreeg ik per mail een activeringscode/validatiecode(???)van 6 cijfers Hiermee is de aanmaak van mijn MyHey eindelijk gelukt! (gaat enkel via email als je enkel internet hebt blijkbaar) Ik zie ook mijn internet staan (wel aan 39 Euro ipv de beloofde 34, en met verbruik van 01/01/1970tot 01/01/1970 op 0GB in de app...), maar (nog?) geen telefoonnummers. Wacht nog op een seintje van de helpdesk alvorens ik daarvoor terug contact neem... Geen idee of mijn klacht bij de ombudsman telecom van deze morgen er voor iets tussenzit dat alles nu veel vlotter vooruitgaat en ik helpdeskmedewerkers ( toevallig vriendelijke dames...) aan de lijn krijg die ook werkelijk iets doen en ipv domme vragen te stellen en dossiers aan te maken....
een week geleden - laatst bewerkt een week geleden
Ik kijk wat rond op MyHey en vind dit :
Internet promo
34 €/maand in plaats van 39€/maand* for life
*Voor elke nieuwe klant geldt de prijs van 34 € per maand (in plaats van 39 €) for life. Dit is enkel beschikbaar van 16/12/2024 t/m 04/02/2025. De installatie is gratis.
Maar ook dit :
Zo’n krachtig internet voor slechts €34 for life*, dat is een koopje !
Bij hey! willen we dat je de juiste prijs betaalt voor betrouwbaar, stabiel internet.
En met onze speciale aanbieding gaan we nog een stapje verder, door je hey! internet voor een heel aantrekkelijk miniprijsje aan te bieden!
Wees er snel bij, want ons aanbod is beperkt in de tijd.* 5 € korting for life (of 34 € in plaats van 39 €). Promotie geldig tot 16 januari 2025
Ik heb eigenlijk mijn contract afgesloten op 23 december, maar het is pas vandaag , 21 jan 2025,actief tussen de 2 data dus. Is dat de reden dat er 39 Euro als tarief staat? Word vervolgd...
woensdag - laatst bewerkt woensdag
Mijn vorig bericht is hier verdwenen ( moest door moderator worden goedgekeurd na bewerken, censuur???) dus doe ik nog maar eens een poging. Internet en MyHey zijn nu in orde, werkt ook naar behoren, zelfs het tarief is nu correct na een aanpassingvia de Hey! helpdesk (en enig aandringen). Helaas kan ik over mijn beide mobiele nummers(Esims) niet hetzelfde zeggen. Na mijn aanvraag op 23/12/2024 en tussenkomst van een vriendelijke dame van Orange kreeg ik tamelijk snel 2 QR codes die helaas niet werkten. En dat is nog steeds zo. Ik "mag" niet opnieuw proberen en ook niet via MyHey opnieuw proberen , mijn probleem is ( voor de zoveelste keer) aan "de achterliggende dienst" doorgegeven. Ook voor de zoveelste keer een nieuw dossiernummer gekregen waaraan de hoogste prioriteit zou worden gegeven. Geen belofte dat men mij binnen de 48 h zou contacteren deze keer, wat bij de 5 -6 vorige contactnames toch een loze belofte is gebleken ( behalve voor internet dan de laatste keer). Ik "mag" opnieuw niks doen en moet gewoon afwachten. Mijn transitie van Orange naar Hey zou "vastzitten" . Geen idee wat dat betekent, ook geen uitleg waarom het al meer dan een maand niet lukt om dat "los" te maken. Mijn beide nummers zitten nog steeds bij Orange, zodat ik gelukkig nog kan bellen en gebeld worden en Itsme kan gebruiken. Wel aan een hoger tarief met minder GB dan. Geen idee of ik zal recht hebben op de 3 Euro per dag dwangsom die de wet bepaalt indien de overgang niet binnen 24 ok is... Wordt vervolgd ( Ik ga nog eens bij de ombudsman telecom klagen...)
Dit is JOUW community! Doe mee, deel je mening, stel je vragen en help mee om hey! te verbeteren.