7 uur geleden
Hey hey! Community
Ik was aan het kijken om mijn vast internet bij hey! te nemen. Ik woon momenteel in een appartement op de eerste verdieping (huur). Sinds ik hier ben ingetrokken heb ik altijd internet gehad via VDSL. Nu met de promo waarbij installatie gratis is, overweeg ik toch over te stappen. Echter de coaxkabel die binnenkomt in mijn berging is beschadigd. Deze komt uit een flexibele buis en is rechtstreeks aangesloten op de NIU( netwerkverdeler). Ik was ook al gaan kijken in de technische ruimte in de kelder en daar lijkt elke kabel doorgetrokken naar buiten. Volgens mij had de vorige bewoner wel Telenet internet dus neem aan dat het wel gewerkt moet hebben, maar ideaal zal dit natuurlijk niet zijn. Nu is het me niet duidelijk of dit (gratis) kan opgelost worden. Moet de technieker de hele kabel vervangen (tot aan het straat) of kan het uiteinde in mijn appartement gerepareerd worden? Volgens de info die ik vind is een aansluiting tot 20 meter inbegrepen. Zou de technieker bijvoorbeeld het stuk tot de kelder kunnen vervangen en daar verder verbinden?
2 uur geleden - laatst bewerkt 2 uur geleden
Meestal is het niet mogelijk om een nieuwe kabel te trekken door flexibele buizen, tenzij de afstand tussen uw berging en de technische ruimte in de kelder eerder kort is en de buis bijna recht ligt. Als je er toestemming voor geeft zal de technieker waarschijnlijk 5 tot 10 cm pleisterwerk verwijderen om de buis wat verder vrij te maken, zo kan de binnenkomende kabel eenvoudig verlengd worden met een koppelstukje.
Dit is JOUW community! Doe mee, deel je mening, stel je vragen en help mee om hey! te verbeteren.