zaterdag - laatst bewerkt zaterdag
Na al dagenlang een traag tot zeer traag internet te hebben, de modem en alle toestellen (iPhones, TV, Mac's, iPads,...) terug opgestart te hebben ben ik eens gaan kijken wat Hey! belooft van snelheid.
Tot mijn verbazing wordt een snelheid van minimum Download:113Mbps en Upload: 11Mbps belooft.
Ik haal nu al dagen niet meer dan Download: 9,2Mbps en Upload: 13,2Mbps. Duidelijk dat de download verre van ideaal is...
Dit betreft de regio Leopoldsburg voor vast internet.
Nog mensen met soortgelijke slechte cijfers voor vast internet?
zondag - laatst bewerkt zondag
zondag
Vandaag ietsje beter...
zondag
Je upload is in deze laatste test wel slechter.
Heb je het al eens geprobeerd met 'iCloud Private Relay' uitgeschakeld? Zo sluit je al uit dat het probleem bij Apple ligt. Zorg er na het uitschakelen wel voor dat je je publieke IP verwijdert van je eventuele screenshot, maar zo ver zit je ook al waarschijnlijk 🙂 ...
Test best ook rechtstreeks op je modem (of de wifi ervan) en schakel alle toestellen die je niet gebruikt voor de test uit of koppel ze los van je (wifi-)netwerk, zo sluit je uit dat ze extra netwerktrafiek generen tijdens het testen.
zondag
iCloud private relay uitgeschakeld om toch eens te testen. Het proberen waard, maar in het verleden had dit ook geen invloed op de snelheid.
Test gebeurt steeds rechtstreeks op de WiFi van de modem (wie gebruikt er nog UTP? 😉 )
Down: 12,8 Up: 4,7 😞
zondag
Ik gebruik nog UTP waar mogelijk, maar dat terzijde.
Je neemt best eens contact op met de klantendienst denk ik. Na de laatste app-update vallen de klachten op dit forum wel mee, dus ik vermoed dat de wachttijden bij de klantendienst ook zullen meevallen intussen. Als ze geen andere problemen detecteren op je node zal er waarschijnlijk iemand langsgestuurd worden om alles eens uit te meten, het zou me niet verwonderen dat er na het vriesweer van de laatste dagen een probleem is met je f-connector aan de straatkant.
zondag
Binnen een week vertrekken we voor 3 maanden naar het Zuiden, erna is er nog tijd zat om dit op te lossen (moest het dan nog niet opgelost zijn).
Ondertussen sukkelen we wel even verder 😉
zondag
En terug naar het stenen tijdperk..
zondag - laatst bewerkt zondag
Ik mag niet klagen in Hasselt ...
141.3
Mbps download
14.3
Mbps Upload
(UTP)
zondag
Hier ook deftig 👍
zondag
Heb je de modem nog niet eens gereset ?? in reset gaatje ongeveer 20 sec met scherp voorwerp of pen , proberen waard
zondag
Reset je dan niet gewoon de instellingen van je modem die je zelf eerder veranderde? Wat zou dat aan de down- of uploadsnelheid kunnen veranderen?
dinsdag
Soms is de software in de soep aan het draaien en kan een modem reset wonderen doen , maar even goed geen resultaat geven als er bvb een ander probleem ergens is in de kast.
Baad het niet schaad het niet. . . .
woensdag - laatst bewerkt woensdag
@RedsFan schreef:Baad het niet schaad het niet. . . .
Inderdaad goede raad, uw modem een bad geven zou wel eens schade kunnen aanrichten.
dinsdag
Ik heb deze week mijn internet van Orange laten omzetten naar Hey. Ze gingen dit op afstand ik orde brengen. Nu kreeg ik volgende mail van Hey:
'Onze afspraak is uitgesteld omdat je volgens de technicus van de netwerkbeheerder de aansluiting van je woning op het kabelnetwerk niet kon controleren.
In overleg met de netbeheerder onderzoeken we wat de beste oplossing is. Daarna nemen we weer contact met je op.'
Ik heb nu nog steeds internet maar ook zeer slechte download en upload snelheid. Hoop dat dit snel in orde komt, want contact met hun opnemen is blijkbaar moeilijk..
woensdag
@Patters Mag ik vragen in welke streek dit is. Ik heb vergelijkbare waardes in Heppen/ Leopoldsburg...
woensdag
Dit is in regio Hechtel, dus idd vlakbij. Via de chat hebben ze mij wel gezegd dat de aansluiting nog niet volledig in orde is. Dus ik ben nog wachtende tot ze mij gaan contacteren..
woensdag
@Krisja ter info, probleem is vandaag opgelost. Ze hebben dit op afstand in orde kunnen maken. Via de chat hebben ze gisteren mijn probleem naar de dienst activatie gestuurd. En vandaag goed internet in huis.
145 mbps download, 14,8 mbps upload
woensdag
@Patters Moet je eens kijken naar mijn internet. Toevallig komt dit gelijk met dat van u in orde. Ik heb nochtans niets gemeld, met andere woorden, het zal dus wel een streekgebonden probleem geweest zijn...
Dit is JOUW community! Doe mee, deel je mening, stel je vragen en help mee om hey! te verbeteren.