Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

e-Sim?

Soulplayer
Aspirant Wegliefhebber

Ik zit momenteel bij orange en ik wil graag naar Hey. Is er een e-Sim optie?

 

bedankt!

42 ANTWOORDEN 42

satsurfer
Bewezen Wegliefhebber

Nee.

4D3F842D-82DF-40BF-AA7B-02AAE9143DA0.png

duggie
Stapper

Wat is esim? 

Nelson
Beginnend Backpacker

hey! @duggie e-sim is een 100% digitaal simkaart. Het werkt als een klassieke simkaart maar 100% digitaal dit bedoelt dat je geen kaart in je toestel moet zetten.

Nelson

ggillain
Bewezen Wegliefhebber

@Soulplayer heb dit vorige week zelf meegemaakt. Had een orange abo met esim. Aanvraag bij Hey ingediend om mijn nummer over te zetten en binnen een paar minuten was het klaar! Geen nieuwe sim, dus behoud ik mijn Orange esim. Lekker eenvoudig!

Soulplayer
Aspirant Wegliefhebber

Hoe heb je dit gedaan? Als ik een aanvraag via de website wil doen dan is er nergens een optie om esim te kiezen?

ggillain
Bewezen Wegliefhebber

Je hoeft geen esim aan te vragen. Welke Orange sim je ook hebt (fysiek of esim), je behoudt ze indien je naar Hey overstapt. Dus gewoon alle stappen volgen, alsof je een nieuwe sim aanvraagt. Op het einde van gans het proces krijg je te horen dat je je sim (esim dus) van Orange mag bijhouden en dat je nummer snel naar Hey wordt overgedragen.

Soulplayer
Aspirant Wegliefhebber

Dankjewel voor de tip! Dat gaat dus inderdaad

jefvdv
Stapper

Ik ben van Proximus (klassieke sim) overgeschakeld naar Hey en ik heb een esim gekregen. Dus vreemd dat dit zogezegd niet mogelijk zou zijn.

Nelson
Beginnend Backpacker

Hey @jefvdv !

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je de e-sim zou kunnen activeren voor dit moment (we zijn ermee bezig om een definitieve versie van deze functionaliteit beschikbaar te maken eigenlijk !)

Het is dus een foutje aan onze kant dat binnenkort verbeterd zal worden :s

Nelson

Nelson
Beginnend Backpacker

Dag allemaal,

De eSim zal binnen een beetje minder dan 2 maanden beschikbaar zijn. Wat raar dat jij @jefvdv alvast van de eSim hebt kunnen genieten ! Ik zal de vraag eens stellen 🙂

Nelson

Fherrebout
Bewezen Wegliefhebber

Bijna 2 maanden later nu... Is er zicht op de e-Sim? 

Nelson
Beginnend Backpacker

Hallo @Fherrebout,

We zijn inderdaad te enthousiast geweest :s

Intussen zijn er andere belangriljkere projecten gekomen die voor onze klanten voordeliger zijn zoals de Welcome Promo bijvoorbeeld :s

Daardoor is de e-sim gezakt in de prioriteiten, er komen nog ander belangrijke veranderingen voordat we aan de e-sim beginnen, sorry voor de buzzkill 😕

Je hoort het wel van ons als het beschikbaar is, maar het zal niet op korte termijn gebeuren. Maar langs de andere kant zal van andere leuke voordelen kunnen genieten 🙂

Nelson

Anseric
Aspirant Wegliefhebber

Dit is toch wel een gemiste kans! Ook vreemd dat het wel gewoon lukt als je van orange komt.
Denk dat het toch weer naar boven mag op de prio lijst 😁

Of als je testpersonen zoekt! 🖐

sebastienbo
Aspirant Wegliefhebber

Over verekerde prioriteiten gesproken...

sims zijn hun core activiteit en is zowat het grootste logistieke kost (sims aankopen, branden, sturen naar klant, vervangen, opnieuw sturen, helpdesk tickets, slecht functionerende sims,etc..) verloren gsm, kan je in buitenland dan ook heel snel vervangen en een esim ontvangen terwijl je in het buitenland nog steeds bent. super gemakelijk en veiliger omdat niet iedereen op je adres je sim kaart ontvangt of kan zien.

Iets dat ook zeer vervelend is bij hey! telecom is dat je geen factuur limiet kan zetten zoals bij orange, mobile vikings, proximus,etc.. daar kan je bijvoorbeeld zeggen dat je nooit meer dan 5 euro meer mag betalen bovenop je factuur. Zo kan je niet per ongeluk een app hebben dat continue betalende sms'en stuurt, of een kind dat naar een dure 0900 nummer belt, of overdreven hoge roamingn tarieven buiten europa aanrekend. (ik had ooit in griekenland (kos) plotseling verbinding met turkijke gedurende 3 minuten en dat heeft me (50 euro gekost...)

 

Als iemand van orange meeleest, gelieve eens te werken aan een buiten bundel limiet zoals de andere providers, dat scheelt jullie veel discussies met jullie klanten. Veel minder helpdesk mensen nodig. Hetzelfde met esim, veel eenvoudiger voor de helpdesk aangezien er niets fysisch meer is.

Fherrebout
Bewezen Wegliefhebber

Ik wil ook wel « testpersoon «  zijn 😉

Hallo @Fherrebout ,

Bedankt voor de suggestie 😉

Anseric
Aspirant Wegliefhebber

Zijn er nog updates hierrond?

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hallo @Anseric ,

We hebben nog geen datum, maar we werken eraan

Rizlaine

Anseric
Aspirant Wegliefhebber

Hallo, ben hier nog eens? Al enige vooruitzichten?
Dit is toch een groot gemis.

sebastienbo
Aspirant Wegliefhebber

Vandaag eind februari nog steeds geen vooruitzichten, ik zou er niet op rekenen, ze hebben zelf geen vowfi.

Vowifi is extreem belangrijk om bereik te hebben in nieuwe gebouwen waar bereik een probleem is. Je zou denkend at hey telecom bereik belangrijk vind...

esim zorgt er voor dat je heel snel van toestel zou kunnen veranderen als dat nodig is (gsm kapot of gestolen) dan moet je niet wachten op een brief met sim kaart thuis...terwijl je eigenlijk in het buitenland bent...

Laatst heeft orange ook een optie om je out of bundle factuur te beperken tot 5 euro, terwijl dat bij hey telecom je dit niet kan instellen en dus tot 50 euro zal moeten bovenop je factuur betalen..Als laatst merkte ik ook op dat de internet snelheden bij orange sneller zijn dan die van hey telecom (dat zal het goedkoper tarief verklaren)

Er zijn momenteel heel goede promoties bij orange zelf, en dan heb je wel esim en ook vowifi

Hallo @sebastienbo ,

Houd er rekening mee dat we  aan het verbeteren van onze aanbiedingen werken en dat dit  met het team wordt besproken!

Fherrebout
Bewezen Wegliefhebber

Hoe kunnen de snelheden bij Orange sneller zijn ? Hey zit toch op het Orange netwerk, nietwaar. Ik was gisteren in Antwerpen en haalde meer dan 300 Mbps (5g) ! Het bereik varieert afhankelijk van de plaats waar je bent, toch ?  En eSim kan je via de Orange app gewoon activeren. Makkelijk en snel (Max 5 minuten, toestel herstarten na activatie) 

Anseric
Aspirant Wegliefhebber

Heel dit forum is zo goed als dood, maar af en toe kom ik graag eens langs om te vragen rond de stand van zaken. In augustus werd er nog gesproken over "belangrijkere projecten" die eerst aan bod zouden komen. We zijn intussen 8 maand verder maar ik heb nog niet veel verandering gezien buiten een app. Maar ik zou toch bezig zijn met de core van de business simkaarten en vlotte snelheid.

Zou ook tof zijn mochten jullie misschien eens een roadmap voorstellen van die projecten. Nu hebben we niets.

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hello @Anseric ,

Het is waar dat het tijd kost, maar het zit altijd in onze plannen. Bedankt voor jouw geduld!

Anseric
Aspirant Wegliefhebber

Hey Rizlaine, ik snap maar al te goed dat jij hier niet veel aan kan doen. Maar het zit in onze plannen is zo'n vaag en makkelijk antwoord. Als je weet het duurt nog x maand kan je jouw daar aan aanpassen. Zo doe ik het nu ook met tijdelijk 2 smartphones. Maar als ik weet dat het nog een jaar zal duren hoeft het voor mij niet meer. Iets van timing of roadmap zou dus wenselijk zijn.

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

@Anseric Ik begrijp het... @YvesHeb je enig idee hoe lang het kan duren?

Dag iedereen

Ik weet inderdaad hoe lang het nog gaat duren 🙈. Maar helaas ga ik geen exacte datum geven; belofte maakt namelijk schuld en we hebben deze belofte in het verleden al eens gebroken. Ik ga wel eerlijk zijn; het is momenteel niet onze top prioriteit. Dus voor de zomer gaat het er zeker niet zijn.

Momenteel staat dit ingepland voor het najaar van 2023. Nu we zullen binnenkort enkele testkonijnen nodig hebben; als je interesse hebt, mag je me een privé berichtje sturen.
Dit bericht werd geschreven op een smartphone met een hey! eSIM die momenteel intern getest wordt.

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

bedankt voor jouw antwoord @Yves 🙂

Inge75
Beginnend Wegliefhebber

Geachte, we zijn ondertussen najaar 2023. Kunnen jullie nu eindelijk zeggen wanneer de esim er gaat komen? Zo niet, hoeft het voor mij niet meer. Alle andere providers bieden ondertussen een esim aan. 

Jana82
Beginnend Wegliefhebber

Hi, is het nog altijd mogelijk om van een bestaand nummer met eSim van Orange, over te stappen naar Hey met behouden van nummer en eSim?

Thanks

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hi @Jana82 ,

De E-sim is niet voorgesteld... 🙄

 

Bert0001
Stapper

Oei, ik ben juist overgestapt met 2 nummers met het idee ook van de eSim gebruik te kunnen maken, (stond er ook ergens bij vermeld in het aankoopproces (sim of eSim)), maar dat is dus niet zeker als ik hier op het forum lees. Ook bij de FAQ vind ik niets terug over eSim…

iRo212
Beginnend Wegliefhebber

Auwtch! Ik ben deze week ook overgestapt omdat ik er van uitging esim te kunnen gebruiken om 2 nummers (werk en privé) samen op 1 toestel te kunnen gebruiken. Vind ook geen info over esim op de site dus ik vrees ervoor. 😔 

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hallo @iRo212 ,

We werken eraan, het zal in de toekomst worden voorgesteld 😉

Danny
Aspirant Wegliefhebber

Beste, ik ben pas overgestapt , maar als ik nu lees dat eSim (nog) niet mogelijk is , dan vrees ik ervoor hoor : meerdere providers bieden dit reeds aan: wat houdt er mij tegen?

 

Anseric
Aspirant Wegliefhebber

Ik denk niet veel Danny. De testkonijnen die nodig waren heb ik ook nooit iets van gehoord.
Geen idee wat er op hun roadmap staat, maar niet de esim.

Ben ondertussen al even overgeschakeld naar UNDO. Hey! verhoogde daarna wel hun datavolume maar is toch te veel voor mij.

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hallo @Danny ,

De Esim zou binnenkort beschikbaar moeten zijn. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het jullie weten

Inge75
Beginnend Wegliefhebber

hoi, al een maand verder ondertussen. Wat is 'binnenkort'? Waarom moet die esim bij jullie zo lang duren?

 

Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hallo @Inge75 ,

Ik heb nog geen datum, maar het is gepland voor de komende weken