op 04-06-2022 17h54
Ik zit momenteel bij orange en ik wil graag naar Hey. Is er een e-Sim optie?
bedankt!
05-06-2022 21h44 - bewerkt 05-06-2022 21h45
Nee.
op 06-06-2022 9h58
Wat is esim?
op 07-06-2022 13h45
hey! @duggie e-sim is een 100% digitaal simkaart. Het werkt als een klassieke simkaart maar 100% digitaal dit bedoelt dat je geen kaart in je toestel moet zetten.
Nelson
31-08-2024 10h24 - bewerkt 31-08-2024 10h32
Het werkt veel betrouwbaarder en sneller (het zit in de telefoon cpu), alle telefoons ondersteunen dat al 4 jaar, enkel heytelecom ondersteunt het niet , alle andere providers van Belgie wel.
Het is vreemd want ook de telecom provider winnen hier heel veel geld mee (al die fysieke simkaarten, brieven en omslagen voor ze te versturen zijn niet meer nodig) ook kwa support scheelt het heel wat werk minder voor hun omdat de e-sim kaarten niet slijten of coroderen (door vocht). Aangezien de gebruikers al 2 jaar vragen achter esim en heytelecom niets doet, kan ik me enkele inbeelden dat ze niet over de expertise beschikken of niet door hebben hoeveel ze financieel kunnen besparen met esim's.
Er is wel een truk: je kan naar orange overstappen, daar een esim vragen en dan terug schakelen naar heytelecom.
op 13-06-2022 11h29
@Soulplayer heb dit vorige week zelf meegemaakt. Had een orange abo met esim. Aanvraag bij Hey ingediend om mijn nummer over te zetten en binnen een paar minuten was het klaar! Geen nieuwe sim, dus behoud ik mijn Orange esim. Lekker eenvoudig!
op 13-06-2022 13h33
Hoe heb je dit gedaan? Als ik een aanvraag via de website wil doen dan is er nergens een optie om esim te kiezen?
op 13-06-2022 16h17
Je hoeft geen esim aan te vragen. Welke Orange sim je ook hebt (fysiek of esim), je behoudt ze indien je naar Hey overstapt. Dus gewoon alle stappen volgen, alsof je een nieuwe sim aanvraagt. Op het einde van gans het proces krijg je te horen dat je je sim (esim dus) van Orange mag bijhouden en dat je nummer snel naar Hey wordt overgedragen.
op 14-06-2022 8h25
Dankjewel voor de tip! Dat gaat dus inderdaad
op 29-06-2022 11h19
Ik ben van Proximus (klassieke sim) overgeschakeld naar Hey en ik heb een esim gekregen. Dus vreemd dat dit zogezegd niet mogelijk zou zijn.
30-06-2022 16h33 - bewerkt 19-08-2022 8h48
Hey @jefvdv !
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je de e-sim zou kunnen activeren voor dit moment (we zijn ermee bezig om een definitieve versie van deze functionaliteit beschikbaar te maken eigenlijk !)
Het is dus een foutje aan onze kant dat binnenkort verbeterd zal worden :s
Nelson
op 29-06-2022 17h28
Dag allemaal,
De eSim zal binnen een beetje minder dan 2 maanden beschikbaar zijn. Wat raar dat jij @jefvdv alvast van de eSim hebt kunnen genieten ! Ik zal de vraag eens stellen 🙂
Nelson
op 26-08-2022 18h24
Bijna 2 maanden later nu... Is er zicht op de e-Sim?
29-08-2022 8h46 - bewerkt 29-08-2022 8h47
Hallo @Fherrebout,
We zijn inderdaad te enthousiast geweest :s
Intussen zijn er andere belangriljkere projecten gekomen die voor onze klanten voordeliger zijn zoals de Welcome Promo bijvoorbeeld :s
Daardoor is de e-sim gezakt in de prioriteiten, er komen nog ander belangrijke veranderingen voordat we aan de e-sim beginnen, sorry voor de buzzkill 😕
Je hoort het wel van ons als het beschikbaar is, maar het zal niet op korte termijn gebeuren. Maar langs de andere kant zal van andere leuke voordelen kunnen genieten 🙂
Nelson
op 28-09-2022 10h06
Dit is toch wel een gemiste kans! Ook vreemd dat het wel gewoon lukt als je van orange komt.
Denk dat het toch weer naar boven mag op de prio lijst 😁
Of als je testpersonen zoekt! 🖐
op 26-02-2023 11h24
Over verekerde prioriteiten gesproken...
sims zijn hun core activiteit en is zowat het grootste logistieke kost (sims aankopen, branden, sturen naar klant, vervangen, opnieuw sturen, helpdesk tickets, slecht functionerende sims,etc..) verloren gsm, kan je in buitenland dan ook heel snel vervangen en een esim ontvangen terwijl je in het buitenland nog steeds bent. super gemakelijk en veiliger omdat niet iedereen op je adres je sim kaart ontvangt of kan zien.
Iets dat ook zeer vervelend is bij hey! telecom is dat je geen factuur limiet kan zetten zoals bij orange, mobile vikings, proximus,etc.. daar kan je bijvoorbeeld zeggen dat je nooit meer dan 5 euro meer mag betalen bovenop je factuur. Zo kan je niet per ongeluk een app hebben dat continue betalende sms'en stuurt, of een kind dat naar een dure 0900 nummer belt, of overdreven hoge roamingn tarieven buiten europa aanrekend. (ik had ooit in griekenland (kos) plotseling verbinding met turkijke gedurende 3 minuten en dat heeft me (50 euro gekost...)
Als iemand van orange meeleest, gelieve eens te werken aan een buiten bundel limiet zoals de andere providers, dat scheelt jullie veel discussies met jullie klanten. Veel minder helpdesk mensen nodig. Hetzelfde met esim, veel eenvoudiger voor de helpdesk aangezien er niets fysisch meer is.
op 29-09-2022 20h36
Ik wil ook wel « testpersoon « zijn 😉
op 10-10-2022 14h53
Hallo @Fherrebout ,
Bedankt voor de suggestie 😉
op 08-11-2022 14h14
Zijn er nog updates hierrond?
op 10-11-2022 9h37
op 25-01-2023 11h53
Hallo, ben hier nog eens? Al enige vooruitzichten?
Dit is toch een groot gemis.
op 26-02-2023 11h37
Vandaag eind februari nog steeds geen vooruitzichten, ik zou er niet op rekenen, ze hebben zelf geen vowfi.
Vowifi is extreem belangrijk om bereik te hebben in nieuwe gebouwen waar bereik een probleem is. Je zou denkend at hey telecom bereik belangrijk vind...
esim zorgt er voor dat je heel snel van toestel zou kunnen veranderen als dat nodig is (gsm kapot of gestolen) dan moet je niet wachten op een brief met sim kaart thuis...terwijl je eigenlijk in het buitenland bent...
Laatst heeft orange ook een optie om je out of bundle factuur te beperken tot 5 euro, terwijl dat bij hey telecom je dit niet kan instellen en dus tot 50 euro zal moeten bovenop je factuur betalen..Als laatst merkte ik ook op dat de internet snelheden bij orange sneller zijn dan die van hey telecom (dat zal het goedkoper tarief verklaren)
Er zijn momenteel heel goede promoties bij orange zelf, en dan heb je wel esim en ook vowifi
op 06-03-2023 12h29
Hallo @sebastienbo ,
Houd er rekening mee dat we aan het verbeteren van onze aanbiedingen werken en dat dit met het team wordt besproken!
op 21-03-2023 18h56
Hoe kunnen de snelheden bij Orange sneller zijn ? Hey zit toch op het Orange netwerk, nietwaar. Ik was gisteren in Antwerpen en haalde meer dan 300 Mbps (5g) ! Het bereik varieert afhankelijk van de plaats waar je bent, toch ? En eSim kan je via de Orange app gewoon activeren. Makkelijk en snel (Max 5 minuten, toestel herstarten na activatie)
op 24-03-2023 14h56
Heel dit forum is zo goed als dood, maar af en toe kom ik graag eens langs om te vragen rond de stand van zaken. In augustus werd er nog gesproken over "belangrijkere projecten" die eerst aan bod zouden komen. We zijn intussen 8 maand verder maar ik heb nog niet veel verandering gezien buiten een app. Maar ik zou toch bezig zijn met de core van de business simkaarten en vlotte snelheid.
Zou ook tof zijn mochten jullie misschien eens een roadmap voorstellen van die projecten. Nu hebben we niets.
op 24-03-2023 15h03
Hello @Anseric ,
Het is waar dat het tijd kost, maar het zit altijd in onze plannen. Bedankt voor jouw geduld!
op 24-03-2023 15h09
Hey Rizlaine, ik snap maar al te goed dat jij hier niet veel aan kan doen. Maar het zit in onze plannen is zo'n vaag en makkelijk antwoord. Als je weet het duurt nog x maand kan je jouw daar aan aanpassen. Zo doe ik het nu ook met tijdelijk 2 smartphones. Maar als ik weet dat het nog een jaar zal duren hoeft het voor mij niet meer. Iets van timing of roadmap zou dus wenselijk zijn.
op 24-03-2023 15h14
op 24-03-2023 16h24
Dag iedereen
Ik weet inderdaad hoe lang het nog gaat duren 🙈. Maar helaas ga ik geen exacte datum geven; belofte maakt namelijk schuld en we hebben deze belofte in het verleden al eens gebroken. Ik ga wel eerlijk zijn; het is momenteel niet onze top prioriteit. Dus voor de zomer gaat het er zeker niet zijn.
Momenteel staat dit ingepland voor het najaar van 2023. Nu we zullen binnenkort enkele testkonijnen nodig hebben; als je interesse hebt, mag je me een privé berichtje sturen.
Dit bericht werd geschreven op een smartphone met een hey! eSIM die momenteel intern getest wordt.
op 24-03-2023 16h41
bedankt voor jouw antwoord @Yves 🙂
op 29-11-2023 22h12
Geachte, we zijn ondertussen najaar 2023. Kunnen jullie nu eindelijk zeggen wanneer de esim er gaat komen? Zo niet, hoeft het voor mij niet meer. Alle andere providers bieden ondertussen een esim aan.
op 14-05-2023 12h20
Hi, is het nog altijd mogelijk om van een bestaand nummer met eSim van Orange, over te stappen naar Hey met behouden van nummer en eSim?
Thanks
op 19-05-2023 10h53
op 06-07-2023 22h37
Oei, ik ben juist overgestapt met 2 nummers met het idee ook van de eSim gebruik te kunnen maken, (stond er ook ergens bij vermeld in het aankoopproces (sim of eSim)), maar dat is dus niet zeker als ik hier op het forum lees. Ook bij de FAQ vind ik niets terug over eSim…
op 13-07-2023 15h36
Auwtch! Ik ben deze week ook overgestapt omdat ik er van uitging esim te kunnen gebruiken om 2 nummers (werk en privé) samen op 1 toestel te kunnen gebruiken. Vind ook geen info over esim op de site dus ik vrees ervoor. 😔
op 18-07-2023 11h17
Hallo @iRo212 ,
We werken eraan, het zal in de toekomst worden voorgesteld 😉
op 11-12-2023 14h24
Beste, ik ben pas overgestapt , maar als ik nu lees dat eSim (nog) niet mogelijk is , dan vrees ik ervoor hoor : meerdere providers bieden dit reeds aan: wat houdt er mij tegen?
op 11-12-2023 14h36
Ik denk niet veel Danny. De testkonijnen die nodig waren heb ik ook nooit iets van gehoord.
Geen idee wat er op hun roadmap staat, maar niet de esim.
Ben ondertussen al even overgeschakeld naar UNDO. Hey! verhoogde daarna wel hun datavolume maar is toch te veel voor mij.
op 11-12-2023 15h35
Hallo @Danny ,
De Esim zou binnenkort beschikbaar moeten zijn. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het jullie weten
op 15-01-2024 13h10
hoi, al een maand verder ondertussen. Wat is 'binnenkort'? Waarom moet die esim bij jullie zo lang duren?
Dit is JOUW community! Doe mee, deel je mening, stel je vragen en help mee om hey! te verbeteren.