Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Regelmatige storingen

lucavhulle
Beginnend Wegliefhebber

Beste, ik heb een hey! abonnement voor internet maar ervaar regelmatig storingen. Deze zijn vaak op piekuren savonds waarbij de snelheid niet hoger is dan 1 Mbps waardoor videos kijken onmogelijk is. Dit is al enkele maanden een probleem, ook voor online te gamen valt de connectie ook altijd weg en heb ik geen consistente verbinding. Soms zijn deze storingen ook niet tijdens piekuren, video's kijken online en gamen lukken dan ook niet. Wat kan ik doen om dit op te lossen / troubleshooten? Alvast bedankt.
mvg,
Luca

3 ANTWOORDEN 3

VossyGamer
Aspirant Backpacker

Hey @lucavhulle,

Bekijk zeker eens het volgende topic: Internetstoring op regelmatige tijdstippen - hey! Community.

Een ander lid ervart dit momenteel ook, en het is hoogstwaarschijnlijk "ingress", door een van je buren.

VossyGamer

✔ Geholpen? Markeer als oplossing. | Kudo? Altijd welkom! 😉 | hey!-kenner, geen medewerker

lucavhulle
Beginnend Wegliefhebber

Dag VossyGamer, 

Ik had dit topic al eens bekeken maar er is dus geen directe oplossing voor? Met telenet had ik nooit zo traag internet / deze problemen. Ik denk dat ik beter kan overschakelen naar een andere provider dan?
mvg,
Luca

morectus
Bewezen Wegliefhebber

Dag Lucavhulle,

Zover ik weet gebruikt hey de kabel van telenet om hun abonnementen aan te bieden. Je hebt namelijk maar 2 kabels. Proximus en Telenet. Ik zou je aanraden om met de klantendienst contact op te nemen. Ik raad je wel aan om in je instellingen van je router te gaan en daarin eens de logs te bekijken daaruit kan je dan zien hoeveel het uitvalt en voor hoelang. Deze informatie kan de klantendienst misschien op gang helpen alsook kunnen de techniekers die eventueel langs zouden komen en geen zin hebben om te werken daar niet tegen discussiëren.

Wat ik wel wil meegeven is dat als je geen fiber hebt je enkel en alleen de oude telefoonlijn (proximus) en de coax (telenet) kabel hebt bij wie je ook maar zit. Andere providers huren die kabels.

Eventueel moet je kabel uitgemeten worden om te kijken naar beschadigingen.

Als dit je niet geholpen heeft weet ik het ook niet meer . . .

Met vriendelijke groeten

Morectus

Productnaam invoeren