Wandelaar
•
1 message(s)
Modem/router internet problemen
Hey, ik had een vraag over mijn orange modem/router. Ik heb al lange tijd regelmatig onderbrekingen.
Minieme spikes maar daardoor werkt vb fortnite op de playstation slecht. Connectie die regelmatig heel even wegvalt.
Wifi verbinding is goed via mesh maar niet consistent. Soms traag, soms slecht.
Tv vlaanderen via chromecast werkt regelmatig niet goed en valt uit.
Orange gebeld maar hun test zegt dat alles ok is.
(Enkel de snelheid, die is natuurlijk ok. De packet loss en spikes konden ze niet meten.)
We zijn overgestapt naar Hey telecom maar behouden de orange router. Ik wil eigenlijk een nieuwe router om deze problemen op te lossen. Ik denk dat de orange router de geest aan het geven is, deze is al redelijk oud.
Kan ik dit doen om mijn verbinding beter en stabieler te maken?:
Nieuwe router kopen en deze achter de orange modem/router hangen. Orange router in bridge mode. Alle ethernet verbindingen in die nieuwe router steken.
Dit dient voor:
Ethernet poort woonkamer (1 switch met playstation, chromecast en eufy homebase 2 - 1 mesh station voor wifi)
Ethernet poort naar slaapkamer (1 mesh station voor wifi en 1 chromecast)
Het is ofwel zo of de orange router helemaal vervangen door een eigen router maar dan is er geen hulp vanop afstand meer mogelijk. Om dat te vermijden naar de toekomst toe opteer ik liever voor bridge mode + eigen router.
Iemand hier ervaring mee? Kan dit mijn problemen oplossen?
Het zou leuk zijn eens stabiel internet te hebben zonder telkens onderbrekingen of onverwachte disconnecties.
Groetjes
Ward
Question
•
mis à jour
125
0
0