De hey! Community – Algemene gebruiksvoorwaarden
De hey! Community is toegankelijk via de website https://community.heytelecom.be/ en stelt de gebruikers in staat discussies te starten, informatie uit te wisselen en ervaringen te delen in verband met de producten en diensten van Orange Belgium nv.
De onderhavige algemene gebruiksvoorwaarden (hierna 'Gebruiksvoorwaarden' genoemd) regelen de beschikbaarstelling door Orange Belgium nv en het gebruik door de internetgebruikers van de community 'hey! Community'.
Indien een artikel van de hey! community-gebruiksvoorwaarden in tegenstelling gaat met een artikel van de hey! gebruiksvoorwaarden, hebben de gebruiksvoorwaarden van de community voorrang.
ARTIKEL 1: DEFINITIES
In de onderhavige Gebruiksvoorwaarden hebben de volgende termen de volgende betekenis:
Met 'Account' wordt bedoeld alle IT-hulpmiddelen en netwerken die aan een Gebruiker worden gegeven en die de Gebruiker alleen kan gebruiken door zich met zijn gebruikersnaam ('ID' of 'login') en wachtwoord aan te melden op de Dienst.
Met 'Lid' en 'Gebruiker' wordt bedoeld elke natuurlijke persoon die zich registreert op de hey! Community, die de onderhavige Gebruiksvoorwaarden heeft aanvaard en die toegang heeft tot de hey! Community voor zijn eigen behoeften in het kader van een persoonlijk, niet-commercieel gebruik.
Met 'Inhoud' wordt bedoeld alle berichten en bijdragen die de Gebruikers posten op de hey! Community (en met name alle aliassen, profielgegevens en profielfoto's, teksten, afbeeldingen, hyperlinks enz.).
Met 'Community' wordt bedoeld alle Gebruikers/Leden van de Dienst.
Met 'Dienst' en 'hey! Community Dienst' wordt bedoeld de Dienst 'hey! Community', door Orange Belgium nv beschikbaar gesteld en toegankelijk via de url https://community.heytelecom.be/, en desgevallend, alle bestaande of toekomstige specifieke downloadbare applicaties.
ARTIKEL 2: VOORWERP - OMSCHRIJVING VAN DE DIENST
De Dienst biedt de Gebruikers de mogelijkheid om alle door de Community gepubliceerde informatie en voorgestelde oplossingen te raadplegen, advies te vragen of vragen te stellen over producten en diensten die Orange Belgium nv aanbiedt, te reageren op de commentaren die andere Gebruikers hebben gepost en vragen van andere Gebruikers te beantwoorden. De Gebruiker beschikt daarnaast over een privéchat waarmee hij persoonlijke berichten naar andere Gebruikers kan verzenden.
De hey! Community is een community van en voor klanten van Orange Belgium nv. Informatie, advies of alle andere Inhoud die door de Community op de hey! Community wordt gepubliceerd is afkomstig van de Gebruikers en moderatoren. De hey! Community wordt dan wel gehost door Orange Belgium nv, maar het is niet de Klantendienst van Orange Belgium nv.
ARTIKEL 3: GEBRUIKSMODALITEITEN
3.1. Gratis Dienst
De toegang tot de Dienst is gratis (uitgezonderd verbindingskosten).
De deelname van de Gebruikers aan de Dienst is vrijwillig en belangeloos. Iedere Gebruiker verzaakt uitdrukkelijk eender welke beloning en/of vergoeding te eisen van Orange Belgium nv voor de Inhoud die hij publiceert in het kader van de Dienst.
3.2. Criteria om in aanmerking te komen
Personen jonger dan 16 jaar hebben geen toelating om een Account te creëren of de Dienst te gebruiken.
De Dienst mag enkel worden gebruikt voor privé- en persoonlijke doeleinden. Elk gebruik van de Dienst voor commerciële doeleinden is verboden.
3.3. Registratie op de Dienst: een Account aanmaken
Elk eerste gebruik van de Dienst vereist de creatie van een Account, met name registratie op de Diensten evenals creatie van een pseudoniem (hierna 'Alias').
Om een Account aan te maken, moet de Gebruiker een Alias kiezen en zijn e-mailadres en een wachtwoord opgeven.
De gebruiker kan zich ook met zijn Facebookaccount op de hey! Community registreren. In dat geval wordt hij ook gevraagd een Alias te kiezen en zijn e-mailadres te geven.
De Gebruiker verbindt er zich toe correcte, nauwkeurige en volledige gegevens te verstrekken bij de creatie van zijn Account, en die gegevens up-to-date te houden.
Daarna zal de Gebruiker zich voor elk gebruik van de Dienst en elke bijdrage aan de hey! Community moeten identificeren met zijn login en wachtwoord, die bij zijn registratie al werden opgeslagen.
De Gebruiker kan zijn wachtwoord op elk moment wijzigen.
3.4. Een profiel aanmaken
Elk Account is gekoppeld aan een Alias en een Gebruikersprofiel. De Alias en het Gebruikersprofiel zijn zichtbaar voor de andere Gebruikers op de Dienst.
De Gebruiker moet zijn Gebruikersprofiel aanmaken bij zijn registratie op de Dienst. Hij kan dan meteen ook beslissen om een aantal gegevens over hem weer te geven of te verbergen. Het Gebruikersprofiel bevat ook informatie over zijn activiteit op de Dienst (gestelde vragen, aangebrachte antwoorden, datum van registratie op de Dienst, datum waarop hij voor het laatst was aangemeld op de Dienst enz.).
De Gebruiker kan zijn Gebruikersprofiel daarna nog wijzigen en personaliseren.
3.5. De Gebruiksvoorwaarden aanvaarden
Bij zijn registratie op de Dienst aanvaardt de Gebruiker de onderhavige Gebruiksvoorwaarden. Aanvullend op de onderhavige Gebruiksvoorwaarden aanvaardt de Gebruiker ook de User Guidelines.
Wanneer de Gebruiker de Gebruiksvoorwaarden niet aanvaardt, zal het voor hem niet mogelijk zijn actief bij te dragen aan de hey! Community en kan hij enkel de publicaties van de andere Gebruikers lezen.
3.6. Systeem met badges
De moderatoren van de hey! Community introduceren een systeem met badges om de Gebruikers te belonen voor hun bijdrage en/of de kwaliteit van de door hen gepubliceerde antwoorden en commentaren.
3.7 Ideatie en co-creatie
De gebruiker kan ideeën delen door ze in de Community te plaatsen.
De Gebruiker, door het delen van zijn/haar ideeën in de Community, geeft het hey! team toestemming om deze te gebruiken, te wijzigen, uit te voeren, te kopiëren, uit te voeren of publiekelijk te tonen of om afgeleide werken van deze ideeën te maken.
Het team van hey! verbindt zich ertoe de uitgewisselde ideeën te lezen en de ideeën te kiezen die het volgens zijn eigen criteria zal uitvoeren.
Het hey! team kan Gebruikers ook om hun mening vragen over bepaalde producten & diensten die het van plan is te implementeren.
Het team van hey! kiest op basis van zijn eigen criteria of het de feedback van de gebruikers wel of niet implementeert.
ARTIKEL 4: INWERKINGTREDING EN DUUR
Door zich op de Dienst te registreren, sluit de Gebruiker een contract af met Orange Belgium nv aangaande het gebruik van de Dienst. Dat contract gaat in op het ogenblik dat de Gebruiker zich op de Dienst registreert en de Dienst voor de eerste keer gebruikt. Het contract wordt afgesloten voor onbepaalde duur.
ARTIKEL 5: LEVERING VAN DE DIENST
Orange Belgium nv installeert alles dat nodig is voor de goede werking van de Dienst en neemt de nodige maatregelen om de continuïteit en kwaliteit van de Dienst te garanderen.
Orange Belgium nv behoudt zich het recht voor de Dienst op elk ogenblik te wijzigen, uit te breiden, te onderbreken of op te schorten, ongeacht zijn motieven daarvoor. Zijn aansprakelijkheid kan daardoor niet worden ingeroepen en de Gebruiker kan geen schadevergoeding eisen, van welke aard ook.
In geval van definitieve beëindiging van de Dienst wordt de Gebruiker via e-mail geïnformeerd binnen een maand voor het sluiten van de Dienst. In dat geval zullen de Gebruikers geen verbinding meer kunnen maken met de hey! Community en verliezen ze alle persoonlijke en openbare gegevens die ze op de hey! Community hebben gepost en/of opgeslagen.
ARTIKEL 6: VERPLICHTINGEN VAN DE GEBRUIKER
6.1. Vertrouwelijkheid van het Account van de Gebruiker
Het Account van de Gebruiker is persoonlijk en niet overdraagbaar. De Gebruiker is als enige verantwoordelijk voor het gebruik van zijn login en wachtwoord en voor het behoud van het vertrouwelijke karakter daarvan en van zijn Account.
Na elk bezoek aan de hey! Community is de Gebruiker verplicht de sessie af te sluiten om te verhinderen dat derden toegang krijgen tot zijn Account.
De Gebruiker belooft Orange Belgium nv onmiddellijk te zullen informeren door een privé bericht te sturen aan de Community Manager bij elk ongeoorloofd gebruik van zijn Account en/of Alias, en/of elke cyberaanval op dat Account of Alias.
6.2. Publicatie van Inhoud
De Gebruikers kunnen Inhoud (video's, audio, teksten, foto's) publiceren op de hey! Community.
De Inhoud die door de Gebruikers op de hey! Community gepost wordt, moet voldoen aan de thema's van de topics waar ze gepubliceerd worden.
De Gebruikers aanvaarden dat alle andere Gebruikers onbeperkt toegang hebben tot de Inhoud die zij online hebben gezet, met uitzondering van de privéberichten die ze met hun privéchat naar de privéchat van een andere Gebruiker hebben verzonden.
De Gebruiker is integraal en als enige verantwoordelijk voor die Inhoud en voor de gevolgen van de verspreiding van die Inhoud op de hey! Community. In die zin mag de verspreide Inhoud niet in strijd zijn met de geldende wettelijke en/of regelgevende voorschriften, of met de bepalingen van de onderhavige Gebruiksvoorwaarden. Bovendien mag die Inhoud de rechten van derden niet schenden, of niet als schadelijk beschouwd worden voor het imago van de Dienst en/of het merk Orange Belgium nv.
Zo verbindt de Gebruiker er zich met name toe – zonder dat deze lijst volledig is:
6.3. Naleven van de User Guidelines
De Gebruiker verbindt er zich toe de User Guidelines na te leven, beschikbaar op: https://community.heytelecom.be/t5/Welkom/Charter-van-de-community/ba-p/40
6.4. Garanties van de Gebruiker
De Gebruiker garandeert eigenaar te zijn van of onbeperkt te beschikken over alle rechten en/of machtigingen die nodig zijn om Inhoud op de dienst te publiceren (waaronder – en zonder dat deze lijst volledig is – de vereiste machtigingen voor intellectuele eigendomsrechten zoals auteursrechten, naburige rechten van het auteursrecht, merkenrechten en persoonlijkheidsrechten die aan die Inhoud toebehoren).
De Gebruiker biedt Orange Belgium nv garantie tegen alle klachten, claims of handelingen van een andere Gebruiker, van derden of van enig toezichthoudend orgaan in relatie tot zijn Inhoud.
ARTIKEL 7: TOEZICHT
7.1. Orange Belgium nv is enkel eigenaar van de artikels die het zelf schrijft en publiceert op de hey! Community Dienst.
In dat opzicht stelt Orange Belgium nv dat enkel de moderatoren van de Dienst, de Community Managers en de personen die daarvoor de toelating hebben gekregen van Orange Belgium nv en als dusdanig herkenbaar zijn, mogen spreken in naam van Orange Belgium nv. De andere werknemers of medewerkers van Orange Belgium nv mogen deelnemen aan de hey! Community, maar hun commentaar en mening is strikt persoonlijk en weerspiegelt in geen geval de mening of het standpunt van Orange Belgium nv.
7.2. Orange Belgium nv beschikt niet over de technische, materiële en menselijke middelen om de Inhoud die de Gebruikers publiceren en verspreiden strikt en systematisch te controleren. De Inhoud die de Gebruikers op de Dienst publiceren en verspreiden wordt a posteriori door Orange Belgium nv gemodereerd. Er zijn namelijk moderatoren aangesteld die de hey! Community filteren om te controleren dat de Gebruikers de Gebruiksvoorwaarden en User Guidelines respecteren.
In dat opzicht behoudt Orange Belgium nv zich het recht voor alle onwettige Inhoud, alle Inhoud die de bepalingen van de onderhavige Gebruiksvoorwaarden en/of de User Guidelines zou schenden en alle Inhoud die een inbreuk zou vormen op de rechten van derden, die onjuist of ongepast zou zijn zonder voorafgaande waarschuwing te wijzigen, niet te publiceren, te bannen en/of te verwijderen.
7.3. Bovendien stelt Orange Belgium nv een tool ter beschikking die voor iedereen makkelijk toegankelijk en zichtbaar is en die de Gebruikers van de Dienst in staat stelt om Orange Belgium nv, via een 'waarschuwing aan een moderator', in kennis te stellen van alle gegevens die onder andere misdaden tegen de mensheid ophemelen, aansporen tot kinderpornografie of aansporen tot haat of geweld jegens een persoon of een groep personen omwille van hun geslacht, hun seksuele geaardheid of hun genderidentiteit, of hun handicap.
ARTIKEL 8: VERANTWOORDELIJKHEDEN VAN ORANGE BELGIUM NV
8.1. Orange Belgium nv stelt alles in het werk om de goede werking van de Dienst te verzekeren. Orange Belgium nv kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van storingen van het internet, die de goede werking van de Dienst zouden verhinderen.
8.2. Orange Belgium nv kan niet aansprakelijk worden gesteld voor elke vorm van schade toegebracht aan de Gebruikers, hun informaticamateriaal en de gegevens die erop worden bewaard.
Orange Belgium nv wijst alle aansprakelijkheid af voor verlies of schade die voortvloeit uit:
ARTIKEL 9: OPZEGGING VAN HET ACCOUNT EN STOPZETTING VAN DE DIENST
9.1. De Gebruiker kan zijn Account op elk ogenblik opzeggen, zonder voorafgaande kennisgeving of vergoeding, door een privébericht te sturen naar een van de moderatoren van de hey! Community. De door de Gebruiker gegenereerde Inhoud blijft beschikbaar op de hey! Community.
9.2. Als de Gebruiker een Account creëert maar dat niet actief gebruikt gedurende minstens een jaar behoudt Orange Belgium nv zich het recht voor om het contract te beëindigen en het Account van de Gebruiker te sluiten, zonder voorafgaande kennisgeving of vergoeding. De Gebruiker kan indien gewenst een nieuw Account aanmaken.
9.3. Orange Belgium nv behoudt zich het recht om het Account van een Gebruiker op te schorten of te sluiten, zonder voorafgaande kennisgeving of vergoeding, in de volgende gevallen:
Elke opzegging op initiatief van Orange Belgium nv wordt gemaild naar het e-mailadres van de Gebruiker dat die laatste heeft opgegeven.
Als Orange Belgium nv een Gebruiker de toegang tot de hey! Community ontzegt wegens niet-naleving van de onderhavige Gebruiksvoorwaarden of de User Guidelines, kan die Gebruiker geen toegang meer krijgen en kan hij zich niet opnieuw op de Dienst proberen te registreren.
ARTIKEL 10: BESCHERMING VAN DE PRIVACY
Bij zijn registratie op de Dienst geeft de Gebruiker bepaalde persoonlijke gegevens vrij, zoals zijn e-mailadres, zijn Alias en/of zijn Facebookprofiel enz.
De gegevens die verzameld worden in het kader van de Dienst worden verwerkt en gebruikt door Orange Belgium nv met het oog op de levering, de goede werking en de optimalisering van de Dienst en om informatieve e-mails te verzenden naar de Gebruiker.
Voor bijkomende informatie over dit onderwerp kan je de Privacy Policy van Orange Belgium nv raadplegen op het volgende adres: https://www.heytelecom.be/nl/privacy-policy of https://www.heytelecom.be/fr/vie-privee
Wanneer een Gebruiker de persoonlijke gegevens over zijn persoon waarover Orange Belgium nv beschikt wil bijwerken of verwijderen, staat het hem vrij contact op te nemen met Orange Belgium nv per post op het volgende adres Orange Belgium nv - Juridische dienst, Bourgetlaan 3, 1140 Brussel, of via mail naar het volgende adres: privacy.officer@orange.be.
ARTIKEL 11: COOKIES
Bij het bezoek aan en/of het gebruik van de Dienst kunnen cookies worden gebruikt.
Cookies zijn kleine stukjes informatie die opgeslagen worden op de computer van de Gebruiker om niet-persoonlijke informatie van de Gebruiker te verzamelen.
Voor bijkomende informatie over dit onderwerp kan je de Cookie Policy van Orange Belgium nv raadplegen op het volgende adres: https://www.heytelecom.be/fr/vie-privee
ARTIKEL 12: MERKEIGENDOM, AUTEURSRECHTEN EN GEGEVENS
12.1. Orange Belgium nv is de enige eigenaar van de merken, octrooien, intellectuele eigendomsrechten, namen, afkortingen, logo's, kleuren, tekeningen of andere kentekens, databanken (hierna 'Elementen' genoemd) op zijn producten en diensten of op de Elementen van de Dienst.
Het is de Gebruiker niet toegestaan die Elementen te publiceren, te verspreiden, te extraheren, te hergebruiken of te reproduceren onder welke vorm en met welk middel dan ook (inclusief kopiëren of opslaan op een elektronische drager).
12.2. De Gebruikers geven Orange Belgium nv en alle entiteiten van de groep Orange de toelating om hun Inhoud te reproduceren en openbaar te maken via het internet, wereldwijd en zonder beperking in duur, zonder dat ze aanspraak kunnen maken op een financiële vergoeding of een compensatie van welke aard ook.
ARTIKEL 13: AANPASSING VAN DE GEBRUIKSVOORWAARDEN
Orange Belgium nv behoudt zich het recht voor de onderhavige Gebruiksvoorwaarden op elk ogenblik aan te passen, geheel of gedeeltelijk, en dit zonder voorafgaande kennisgeving. Het is de Gebruikers dus aangeraden om geregeld de Gebruiksvoorwaarden door te nemen zodat ze altijd op de hoogte zijn van de recentste versie.
Elke ingrijpende aanpassing aan de Gebruiksvoorwaarden zal via e-mail aan de Gebruiker worden aangekondigd ten minste een maand voor de vankrachtwording.
ARTIKEL 14: DIVERSEN
14.1. Nietigheid
Indien een of meerdere bepalingen van de onderhavige Gebruiksvoorwaarden nietig zijn of als dusdanig worden verklaard op grond van een wet, een verordening of als gevolg van een definitieve beslissing van een bevoegde jurisdictie, behouden de andere bepalingen hun kracht en draagwijdte. De nietig en ongeldig verklaarde bepalingen worden dan vervangen door bepalingen die het dichtst aanleunen bij de inhoud van de oorspronkelijke bepalingen.
14.2. Overmacht
De partijen zullen niet aansprakelijk worden gesteld noch verantwoordelijk worden gehouden als zouden zij gefaald hebben ten aanzien van de onderhavige Gebruiksvoorwaarden, voor elke vertraging of mislukking als de oorzaak van de vertraging of de mislukking een gevolg is van een geval van overmacht zoals gedefinieerd door de Belgische rechtspraak.
De onderhavige Gebruiksvoorwaarden vormen de gehele overeenkomst tussen de partijen en vervangen alle eerdere overeenkomsten of verklaringen, mondeling of schriftelijk, met betrekking tot hun voorwerp.
Het feit dat een van de partijen op een bepaald moment nalaat de strikte toepassing van een van de bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden te eisen, kan niet beschouwd worden als een afstand van de rechten waarover die partij volgens de Gebruiksvoorwaarden beschikt. Dit zal derhalve deze partij niet verhinderen om nadien de strikte naleving van deze bepaling of van de andere bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden te eisen, behoudens andersluidende uitdrukkelijke overeenkomst tussen de partijen.
ARTIKEL 15: GESCHILLEN EN TOEPASBAAR RECHT
15.1. Klachten
Elke klacht of elk protest betreffende de Dienst moet gericht worden aan een moderator van de Dienst. Indien de Gebruiker geen oplossing wordt aangereikt door de moderatoren, kan die zijn klacht of protest richten aan een Community Manager van de Dienst.
De onderhavige Gebruiksvoorwaarden en het gebruik van de Dienst vallen onder het Belgische recht.
Elk geschil betreffende het gebruik van de Dienst en/of het bestaan, de interpretatie of uitvoering van de onderhavige Gebruiksvoorwaarden zal uitsluitend onder de bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijke arrondissement Brussel vallen, zonder evenwel afbreuk te doen aan het recht van Orange Belgium nv om het geschil voor te leggen aan een rechtbank in de verblijfplaats van de Gebruiker.