Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ipv6

Dingy6060
Beginnend Wegliefhebber

Bij Telenet kreeg ik een ipv6 adres assigned via dhcpv6 & configuratie van een /56 prefix. Mijn router deelde dan verder de adressen uit, uit de range die ik doorkreeg. Dit werkte prima.

Na het bridgen van mijn HeyTelecom modem krijg ik ook een ipv6 adres assigned. 

Ik heb mijn router ingesteld via dhcpv6 met een /56 prefix (analoog aan Telenet), maar ik krijg geen range binnen.

Als ik het ipv6 adres dat mijn router krijgt probeer te pingen vanop het internet, is dit ook niet mogelijk. Het lijkt er op dat Orange/HeyTelecom nog geen ipv6 routering voorziet?

Wat is de officiele status van ipv6 bij deze provider?

5 ANTWOORDEN 5

RedsFan
Bewezen Wegliefhebber

Nope Orange / Hey gebruikt nog geen ipv6 , maar ik vind ook dat het tijd wordt dat ze daarmee eens zouden beginnen, is voor hen blijkbaar kostbesparend om nog steeds die oude ipv4 adressen te gebruiken. . . .

Dingy6060
Beginnend Wegliefhebber

Da’s ook straf dat ze dan wel een (onbruikbaar) adres uitdelen. Gewoon af en toe eens testen in productie of wat? 😆

’k had in 2008 al een dual stack setup. Het begint idd tijd te worden..

geen idee of hier iemand van Hey op het forum zit die deze request kan doorgeven aan hun technische dienst? ‘T gaat op korte termijn niks veranderen, maar hoe meer mensen er achter vragen.. 

aairey
Stapper

Ik was net hetzelfde aan het lezen vandaag, op het Orange forum kan je idd zien dat je een IPv6 adres krijgt maar er is geen connectiviteit mogelijk erover.

Ik denk dat het een kwestie is van het te activeren but who knows.

Ik wil me gerust opgeven als proefkonijn 🙂

aairey
Stapper

Ik was dit vandaag ook aan het proberen, in bridge gezet maar helaas.

Daarna het internet beginnen afschuimen en op het Orange forum lees je hetzelfde: je krijgt wel een adres maar er is geen connectiviteit.

Het is dus waarschijnlijk een kwestie van dit toe te laten.

Ik geef me hierbij gerust op als proefkonijn 🙂

YannickV
Moderator
Moderator

Hey Aairey, hiervoor zijn we inderdaad afhankelijk van ons moederbedrijf Orange aangezien we hetzelfde materiaal gebruiken als hen.

Op dit moment is er nog geen lancering voorzien.

YannickV