Wandelaar

 • 

106  messages

samedi 15 février 2025 18:36

Vast internet en snelheid.

Na al dagenlang een traag tot zeer traag internet te hebben, de modem en alle toestellen (iPhones, TV, Mac's, iPads,...) terug opgestart te hebben ben ik eens gaan kijken wat Hey! belooft van snelheid.

Tot mijn verbazing wordt een snelheid van minimum Download:113Mbps en Upload: 11Mbps belooft.

Ik haal nu al dagen niet meer dan Download: 9,2Mbps en Upload: 13,2Mbps. Duidelijk dat de download verre van ideaal is...
Dit betreft de regio Leopoldsburg voor vast internet.

Nog mensen met soortgelijke slechte cijfers voor vast internet?

Bewezen Wegliefhebber

 • 

34  messages

il y a 6 mois

Persoonlijk ondervind ik geen problemen in Oost-Vlaanderen.

orange speedtest.png

De test is hier terug te vinden.

Wandelaar

 • 

106  messages

il y a 6 mois

Vandaag ietsje beter...

Scherm­afbeelding 2025-02-16 om 09.21.50.png

 

Wandelaar

 • 

106  messages

il y a 6 mois

En terug naar het stenen tijdperk..

 

Scherm­afbeelding 2025-02-16 om 10.32.51.png

 

Ervaren Wegliefhebber

 • 

69  messages

il y a 6 mois

Ik mag niet klagen in Hasselt ...

141.3

Mbps download

14.3

Mbps Upload

(UTP)

Wandelaar

 • 

40  messages

Hier ook deftig  👍

Wandelaar

 • 

40  messages

il y a 6 mois

Heb je de modem nog niet eens gereset ?? in reset gaatje ongeveer 20 sec met scherp voorwerp of pen , proberen waard

Bewezen Wegliefhebber

 • 

34  messages

Reset je dan niet gewoon de instellingen van je modem die je zelf eerder veranderde? Wat zou dat aan de down- of uploadsnelheid kunnen veranderen?

Wandelaar

 • 

40  messages

Soms is de software in de soep aan het draaien en kan een modem reset wonderen doen , maar even goed geen resultaat geven als er bvb een ander probleem ergens is in de kast.

Baad het niet schaad het niet. . . .

Bewezen Wegliefhebber

 • 

34  messages


@RedsFan  schreef:

Baad het niet schaad het niet. . . .


Inderdaad goede raad, uw modem een bad geven zou wel eens schade kunnen aanrichten.

Aspirant Wegliefhebber

 • 

3  messages

il y a 6 mois

Ik heb deze week mijn internet van Orange laten omzetten naar Hey. Ze gingen dit op afstand ik orde brengen. Nu kreeg ik volgende mail van Hey:

'Onze afspraak is uitgesteld omdat je volgens de technicus van de netwerkbeheerder de aansluiting van je woning op het kabelnetwerk niet kon controleren.

 

In overleg met de netbeheerder onderzoeken we wat de beste oplossing is. Daarna nemen we weer contact met je op.'

Ik heb nu nog steeds internet maar ook zeer slechte download en upload snelheid. Hoop dat dit snel in orde komt, want contact met hun opnemen is blijkbaar moeilijk..

1000055616.png

Wandelaar

 • 

106  messages

@Patters Mag ik vragen in welke streek dit is. Ik heb vergelijkbare waardes in Heppen/ Leopoldsburg...

Aspirant Wegliefhebber

 • 

3  messages

Dit is in regio Hechtel, dus idd vlakbij. Via de chat hebben ze mij wel gezegd dat de aansluiting nog niet volledig in orde is. Dus ik ben nog wachtende tot ze mij gaan contacteren..

Aspirant Wegliefhebber

 • 

3  messages

@Krisja ter info, probleem is vandaag opgelost. Ze hebben dit op afstand in orde kunnen maken. Via de chat hebben ze gisteren mijn probleem naar de dienst activatie gestuurd. En vandaag goed internet in huis.

145 mbps download, 14,8 mbps upload

Wandelaar

 • 

106  messages

@Patters  Moet je eens kijken naar mijn internet. Toevallig komt dit gelijk met dat van u in orde. Ik heb nochtans niets gemeld, met andere woorden, het zal dus wel een streekgebonden probleem geweest zijn...

Scherm­afbeelding 2025-02-19 om 22.33.29.png

 

Aspirant Wegliefhebber

 • 

6  messages

il y a 4 mois

Zo te zien vallen de internet snelheden goed mee.

Mijn ouders zitten bij Telenet al van in de begin jaren en hebben een 200 mbps lijn en halen via de kabel a 192 mbps

Wandelaar

 • 

106  messages

il y a 3 mois

En die 3 maandjes verlof zijn weer voorbij...

Tijd om toch Orange (nog) eens op de hoogte te brengen van het bedroevende internet .

3 juni 2025.png

Moderator

 • 

176  messages

Hey @Krisja, die snelheden zijn inderdaad niet goedte noemen.
Heb je hiervoor al contact opgenomen met onze diensten? 

Wandelaar

 • 

106  messages

il y a 3 mois

@YannickV : Ik hang aan de chat sinds 10:45. Wie weet wordt ik vandaag nog geholpen 🙂

 

Na meer dan een uur wachten (1u15) en met nog andere verplichtingen in het leven moet ik het opgeven.
De chat is dus inderdaad een hoploos communicatiemiddel. FB en andere (a)sociale media zijn niet aan mij besteed.
Morgen een tweede poging via de chat...

 

Aspirant Wegliefhebber

 • 

6  messages

Heb al gemerkt dat de chat niet werkt.

Ik heb de laatste 2x heel snel geholpen op dit telefoonnr 0800 85 519

Moderator

 • 

206  messages

Hey @Krisja , heb je onze klantendienst kunnen bereiken? Ik begrijp dat niet iedereen graag op sociale media is, maar onze klantendienst is 100% digitaal. We raden aan, als het via de chat moeilijk gaat, eens te proberen op Facebook of Instagram. 

Wandelaar

 • 

106  messages

@YousraB 

Ik heb op 5/6 met Pembe aan de chat gezeten om één en ander te testen. Omdat het niet van op afstand lukte heeft Pembe een ticket geopend met de belofte dat er binnen de 3 werkdagen mij iemand zou contacteren om mijn probleem proberen op te lossen.  Omdat 6/5 een vrijdag was en maandag 9/5 een feestdag, zijn we na 6 dagen nog maar 2 werkdagen verder 😀
Hopelijk belt er morgen (ten laatste) iemand om mijn probleem op te lossen.

Moest je verder al iets kunnen doen, mijn probleem heeft het dossiernummer: 71341980

Fingers crossed, maar ik heb zonet mijn nieuw toegestuurd macbook moeten installeren met een verbinding van <10Mbps. Ik kan u verzekeren, dan duurt een installatie van Sequoia héél lang. En dan moet de migratie nog beginnen... 😟

Moderator

 • 

206  messages

Top! Ik kan zelf niet tussenkomen, op het forum hebben wij geen klantendienst. Maar indien je morgen niets hoort van de achterliggende dienst, neem dan opnieuw contact op en vraag naar een stand van zaken.

Ik kan me inderdaad niet inbeelden hoe onaangenaam de situatie moet zijn. 😔 Onze achterliggende dienst zal hun best doen om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. 😉

Wandelaar

 • 

106  messages

il y a 2 mois

Feedback over dit probleem:

Ondertussen is er een technieker geweest en heeft de modem vervangen. De snelheden zijn nog steeds niet van de orde van grootte die belooft wordt, maar meer dan snel genoeg dan waar ik het voor nodig heb.

Moderator

 • 

176  messages

il y a 2 mois

Hey Krisja, blij om te lezen dat een technieker is langs geweest voor de nieuwe modem.
Kan je ook op andere momenten gedurende de dag je snelheden nog testen? 
Is er een groot verschil tussen je huidige snelheid en wat je zou moeten hebben?

Wandelaar

 • 

106  messages

il y a 2 mois

@YannickV 

De snelheid (DL:120Mbps, UL: 11,6Mbps) van dit moment en tevens één van de snelste van de laatste week.

Normaal haal ik tussen de 85 en 100Mbps in DL. Wat voor mij en mijn TV meer dan voldoende is...

(Modifié)

Wandelaar

 • 

106  messages

il y a 2 mois

@YannickV 

En dit is dan weer enkele uren later. Het is slecht, beter of goed... allemaal voor dezelfde prijs. 😂

Tous les 9 badges (Afficher)

Pionier

Liker

Liker - Level 2

Schepper

Sociaal

Sociaal - Level 2

Eerste post!

Kenner

Populair - Level 2