Forum

Vind antwoorden op je vragen en chat met de andere leden van het Forum!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beschikbare opties voor signaalversterking (Wifi) (zoals Powerline)?

Jokkernoot
Beginnend Wegliefhebber

Hoi,

Vandaag zijn wij voor ons internet aangesloten bij Telenet, maar we denken erover om over te stappen naar Hey!. De enige bezorgheid die we hierover hebben is dat onze modem in onze garage/kelder staat en we zelf op de 2e verdieping wonen en ook thuiswerken (10m hoger). Bij Telentet hebben we voor deze reden een wifi booster (powerline) die het signaal tot boven versterk. 

Biedt Hey! hier ook oplossingen voor aan of zal dit voor ons effectief problemen opleveren waardoor we niet kunnen overstappen?

Alvast bedankt! Joris 

3 ANTWOORDEN 3

Kuni
Aspirant Wegliefhebber

Nee, koop een router. 

Powerlines werken bijna nooit echt. Daarom stopte Telenet ermee na een jaar. Dat is ook de reden waarom het gratis was, ze konden de kwaliteit gewoon niet garanderen. 

Krisja
Bewezen Wegliefhebber

Ik werk met powerlines tussen -1 (ondergrondse garage en 2e verdiep (in totaal dus 4 niveaus, zijnde -1, 0, 1 en 2) zonder enig probleem.

Veel hangt natuurlijk af van je elektriciteitsnet in huis, maar om zo maar te zeggen dat ze bijna nooit echt werken vind ik kort door de bocht.

Wat de router betreft, dat kan inderdaad een betere oplossing zijn maar vertel mij eens hoe ik van het tweede verdiep (waar de modem staat) naar de ondergrondse garage kan. Er ligt geen UTP tussen deze verdiepen en het WiFi signaal haalt het natuurlijk ook niet.

Ik kan nu zeggen dat een router bijna nooit werkt, maar dat zou dan even kort door de bocht zijn...

Krisja
Bewezen Wegliefhebber

Als powerlines werkten bij Telenet, dan zie ik geen enkele reden waarom deze niet zouden werken bij Hey!