Blog

Wil je weten wat er nieuw is bij hey! Of ben je gewoon op zoek naar wat tips over hoe je het meeste uit onze aanbiedingen kunt halen? Kom en lees onze blog!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Rizlaine
Community Manager
Community Manager

Hey iedereen !

Hier enkele tips die je kan gebruiken bij problemen met je WiFi-verbinding.

Indien meerdere apparaten geen verbinding maken met WiFi:

  • Controleer of het WiFi-lampje op je internetmodel brandt. Zorg er ook voor dat je modem altijd is aangesloten op de voeding.
  • Als het WiFi-lampje niet zichtbaar is, betekent het dat de WiFi niet is geactiveerd. Druk langer dan 6 seconden op de modemknop om hem opnieuw te activeren.
  • Als je modem aan staat en je hebt onlangs je WiFi-wachtwoord gewijzigd, controleer dan of je voor al je apparaten hetzelfde wachtwoord hebt ingesteld.
  • Vergeet bij het wijzigen van het WiFi-wachtwoord niet om dit voor de twee frequentiebanden 2.4 Ghz en 5 Ghz te doen, als ze dezelfde naam hebben. De wachtwoorden moeten hetzelfde zijn om verbindingsproblemen te voorkomen.
  • Als het WiFi-lampje aan staat en je hebt de instellingen van je modem niet gewijzigd, start dan de modem opnieuw op en voer de test opnieuw uit. Als het probleem er nog steeds is, neem dan contact met ons op via chat of onze sociale netwerken.

 

Als één van je apparaten geen WiFi-toegang meer heeft tot je modem:

  • Controleer of je apparaat zich niet buiten het bereik van de WiFi van je modem bevindt door hem dichterbij te plaatsen.
  • Controleer of je apparatuur niet in vliegtuigmodus staat en of je WiFi geactiveerd is op je apparaten.
  • Controleer of je verbonden bent met de juiste WiFi. Je kunt het label zien aan de onderkant van de modem.
  • Als je apparaat aangeeft dat de WiFi-verbinding ‘beperkt of onbestaand’ is, controleer dan of je het WiFi-wachtwoord correct hebt ingevoerd. Als het probleem aanhoudt, kun je je modem uit- en weer inschakelen.
  • Indien je computer aangeeft dat hij geen verbinding kan maken met het WiFi-netwerk, raden we je aan om het venster met de foutmelding te sluiten en de functie ‘netwerk vergeten’ op je apparaat te gebruiken. Zodra het netwerk is vergeten, kun je je apparaat opnieuw verbinden met het WiFi-netwerk door je WiFi-wachtwoord opnieuw in te voeren. De functie ‘netwerk vergeten’ is beschikbaar op de meeste apparaten.

 

Voor Windows volg je de onderstaande procedure:

  • Klik op het WiFi-pictogram rechtsonder in je scherm.
  • Klik op de link ‘Netwerkcentrum en delen’ onderaan de pagina.
  • Klik op de link ‘Draadloze netwerken beheren’ in het menu linksboven.
  • De lijst met WiFi-netwerken die al op je computer zijn geregistreerd verschijnt.
  • Selecteer het netwerk waar je het probleem mee ondervindt door er met de rechtermuisknop op te klikken.
  • Selecteer ‘verwijderen’.
  • Verlaat de pagina en volg de WiFi-verbindingsprocedure.

Tot snel voor meer tips! 😊

Rizlaine