Dopo's profile

Wandelaar

• 

2 Berichten

Hotspot management in de app

Hallo,

Kan het gebruik van een hotspot via de app gelimiteerd worden? Mijn zoon omzeilt de beperkingen op zijn Android GSM die ik via Family Link opleg door de hotspot aan te zetten.
Dit kan echter (nog) niet via Family Link gecontroleerd worden, en als oplossing wordt verwezen naar de telecom provider die dit soms toelaat via zijn app bv. bij Deutsche Telecom is dit het geval.
Hoe zit het bij Hey hiermee?
Groeten, Dopo

Ervaren Hiker

• 

171 Berichten

Hallo @Dopo,

Dit is helaas momenteel bij geen enkele provider in België mogelijk, dus ook niet bij hey!.

Momenteel kan je bij Belgische telecomoperatoren mobiele data blokkeren buiten bundel, maar niet sturen op basis van tijdstippen (a.d.h.v. Family Link). Het aan of uit schakelen van hotspotgebruik via een provider of via de provider-app kan niet.

De meest eenvoudige en veilige oplossing blijft daarom geen technische, maar een praktische. Het toestel bewaren of innemen op vaste tijdstippen voorkomt het probleem volledig en werkt betrouwbaarder dan elke omweg via apps of instellingen. 😉

VossyGamer

Wandelaar

• 

2 Berichten

De meest eenvoudige oplossing is een technische zoals andere (buitenlandse) telecomoperatoren blijkbaar wel kunnen implementeren. Misschien moet Hey wat meer ambitie aan de dag leggen en zich onderscheiden van de andere operatoren? Technisch is dit niet moeilijk te implementeren.

(bewerkt)

Ervaren Hiker

• 

171 Berichten

Wij als leden zijn ook maar klanten hé. Ik stel u een oplossing voor: het toestel op die tijdstippen gewoon zelf bewaren. Kan geen kwaad, om een klein beetje discipline aan te leren. Anders zal je contact moeten opnemen met de klantendienst. Want ik weet niet wat u nu verwacht van ons als leden? :)

Onze superbijdragers

Meer weergeven
  • Community Manager

• 

1.9K Berichten

1.9K

• Promeneur expérimenté

• 

354 Berichten

354

• Moderator

•