Profiel van Elfff

Wandelaar

• 

1 Bericht

website verboden toegang

Ik kan sinds ik bij Hey zit 1 bepaalde website en onderliggende pagina's niet bereiken. Foutcode 403 - access denied. Ik dacht dat het aan van alles lag, maar daar lag het probleem niet. 

Via wifi van de buren kan ik de website wel bereiken en vanaf andere locaties ook. Zelfde toestellen.  Hoe kan ik dit probleem oplossen, de website moet ik namelijk kunnen bereiken voor mijn werk. 

Ervaren Hiker

• 

166 Berichten

Hey @Elfff,

Dit is vermoedelijk een DNS probleem aan de kant van de Orange DNS-server(s). Stel de DNS-server in op bijvoorbeeld 1.1.1.1 of 8.8.8.8 op het desbetreffende toestel, om de publieke DNS-servers in de plaats te gebruiken.

Zie hier (Orange-forum) ook hoe je de standaard-DNS-server kan veranderen voor je hele netwerk, via de hey!/Orange modem-router. Deze instelling staat standaard verborgen, maar kan je aan de hand van de video (zie voorgaande link) zichtbaar maken.

Je kan uiteraard ook de DNS-server uitsluitend veranderen in het toestel zelf. Maar dan moet je dat doen voor alle toestellen waarmee je de desbetreffende website wil bereiken.

Hopelijk geraakt het opgelost.

VossyGamer // Jari O.

Loading...