Aermoe's profile

Wandelaar

• 

2 Berichten

Slecht internet

Zijn er nog mensen met aanhoudende problemen met het internet?

Sinds maart klant bij Hey, de eerste weken ging alles heel goed, de maanden erna zijn een ramp.

5 techniekers zijn er langs geweest zonder oplossingen, ook enkele malen problemen in de straat gehad, nadat deze opgelost zijn is het nog altijd erbarmelijk.

Laatste weekend heb ik de Orange router in bridge-mode geplaatst en sindsdien is het internet al een pak beter. Volgens mij is er iets in de firmware van die router die niet klopt.

Het enigste probleem die nu nog blijft aanhouden zijn de piekuren. Doorheen de dag haal ik dus een gemiddelde van 120-130 Mbps, wat OK is. Maar vanaf 18u, stort het helemaal in een en haal ik een gemiddelde van 10 Mbps. Nu ook weer: actueel 10.46 Mbps... Het is amper werkbaar... Dit gaat nog blijven aanhouden tot de meeste mensen gaan slapen, vanaf 22u, 22u30 kan ik verbetering verwachten.

Zijn er nog mensen met deze problemen? Zijn er oplossingen voor behalve (opnieuw) veranderen van provider?

Al jaren Telenet klant geweest en eigenlijk overgeschakeld omdat het belachelijk duur wordt daar, maar heb zelden problemen gehad met het internet.

Wandelaar

• 

107 Berichten

@Aermoe 

Yeps hier ook hetzelfde, ik had 1,5 jaar Hey vast internet stabiel, dan 2 maand naar Base geweest, sinds eind mei terug bij Hey en vanaf dag 1 in de avond zakt de snelheid soms tot 50 Mbps wat nog redelijk werkbaar is ... maar toch. Ook al 3 x technieker laten komen, we hebben zelfs een nieuwe drop kabel getrokken tot in de garage. Ben nu al paar keer met de helpdesk van Orange bezig geweest en ik moet het nu een aantal dagen uit testen. Voorlopig valt dit vandaag nog mee. 🤨

Ps : Firmware versie hier is CGA437AORB-21.3-13.0-R024-RQ-EM

Kheb wel de Livebox cable modem

(bewerkt)

Wandelaar

• 

2 Berichten

Dit zijn de snelheden toen ik de omschakeling maakte om de hey router in bridge te plaatsen.

Bridge mode

Dit is het op vandaag (zaterdag), heel veel uitval. Momenteel zit ik op 6Mbps...

User uploaded image

Ronduit schreinend... Ik ga toch moeten rondzoeken naar een alternatief.

Jij niet tevreden over Base?

Wandelaar

• 

107 Berichten

Jawel bij Base was alles in orde en stabiel, wel voor de prijs weer naar Hey gegaan . . .

https://www.speedtest.net/result/a/11757070609.png

(bewerkt)

Aspirant Hiker

• 

13 Berichten

Contacteer support en vraag voor een update te pushen naar jouw orange modem

Wandelaar

• 

107 Berichten

@Buthead​ Ik heb donderdag avond nog aan de telefoon contact gehad met de orange helpdesk omdat er een dossier was opgemaakt en toen zeiden ze dat ze voor het zekerste een herstel programma ging doorsturen op de modem (vermoed update) nu al paar dagen wat stabieler (hout vasthouden).

Wandelaar

• 

107 Berichten

We zijn eraan voor de moeite, vanavond weeral grote schommelingen soms tot bijna 0 en eindigd op 40 down 🤢

Morgen nog es bellen en als ze het niet kunnen oplossen dan ga ik mss weer naar de concurrentie zien .🤐

(bewerkt)

Onze superbijdragers

Meer weergeven
  • Community Manager

• 

1.9K Berichten

1.9K

• Promeneur expérimenté

• 

348 Berichten

348

• Moderator