Wandelaar
•
2 Berichten
factuur tegoed van Orange bij overstap naar Hey!
Hey, ik ben overgestapt van Orange naar Hey!. Orange stuurt me een mail waarop staat: "je eerste factuur is nu beschikbaar" en dit gaat om een tegoed, af te trekken van mijn eerstvolgende betaling. Hierna maak ik blijkbaar de vergissing dit van de eerste Hey!factuur af te trekken, waarbij nochtans te storten is op hetzelfde rekeningnummer als Orange. Nu word ik 10 euro onkosten aangerekend omdat ze mij een sms en mail stuurden dat mijn betaling niet in orde is. Bij Hey! kan men mij niet helpen rond Orange, maar bij Orange raak ik niet meer binnen omdat ik geen klant ben? Wat te doen?
Vraag
•
Bijgewerkt
170
2
0

VossyGamer
+ nog 8
Ervaren Hiker
•
Hey @Mieke,
Dat is vervelend, inderdaad. Het tegoed dat je van Orange kreeg, hoort uitsluitend bij Orange en mocht zeker niet worden afgetrokken van je hey!-factuur. Je hebt vanaf nu namelijk een nieuw klantennummer bij hey!. Het administratiesysteem scheidt jouw facturen & betalingen dus. Daardoor lijkt je betaling bij hey! onvolledig en rekenen ze terecht herinneringskosten aan. Betaal daarom zeker eerst je openstaande hey!-factuur volledig, inclusief de 10 euro kosten, om extra problemen te vermijden.
Stuur dan een berichtje naar de klantendienst van hey!. Men kan voor deze extra kosten dan eventueel een geste doen, en de kosten op de volgende factuur kwijtschelden, als je het goed motiveert/uitlegt.
Het tegoed van Orange wordt automatisch gestort op jouw recentst gebruikte (bekende) Belgische IBAN-nummer.
VossyGamer
0
0
YousraB
+ nog 15
Moderator
•
Dag @Mieke, Heb je al eens contact opgenomen met de klantendienst van Orange? Je kan dit telefonisch doen of via social media.
2
0