Buitenbundel kosten zonder reden
Hallo,
Er wordt voor de 2de keer buitenbundel kosten aangerekend zonder reden, de eerste keer hebben ze ook niet alles recht gezet maar ik moest wel 50% betallen wat ik niet eerlijk vind.
Nu September weer 50 euro aangerekend zonder dat ik buitenbundel ben gegaan.
Ik probeer al vanaf 19/09 klantendienst te bereiken, maar het lukt niet ik voel me precies opgelicht ik denk dat ik beter aangifte bij de politie moet doen want dit is niet normaal.
Hebben jullie een ander oplossing voor mij ik weet het niet.
Vraag
•
Bijgewerkt
225
8
0

K
Kiri
Wandelaar
•
Ik heb hier hetzelfde. Ben al jaren klant, nog nooit problemen gehad, en plots krijg ik ook een melding dat ik buiten bundel ben gegaan, wat totaal niet klopt. Ik heb 160GB data, waarvan nog maar 9,06GB verbruikt, en voor de rest heb ik onbeperkt bellen en sms/mms'en. Ik probeer al twee dagen de klantendienst te bereiken via chat, maar daar krijg ik geen antwoord. Dit is heel erg frustrerend. Als ik vandaag geen antwoord krijg overweeg ik via de ombudsman van telecom te gaan.
0
YousraB
+ nog 15
Moderator
•
Hey @Zakir, Wat bedoel je met zonder buitenbundel te gaan? Heb je in je factuur gekeken waarvoor die 50 euro buitenbundel zijn aangerekend? Het kan gaan om een dataverbinding in roaming in een land dat niet tot de EU behoort. En als dat het geval is, wordt je inderdaad gefactureerd, ook al is je bundel nog niet op.
0
0
YousraB
+ nog 15
Moderator
•
Hey @Kiri, buitenbundel betekent niet enkel het overschrijden van de 160 GB, maar kan ook gaan om dataverbruik in landen die niet tot de EU behoren, of sms'/oproepen naar betalende nummers, internationale oproepen of sms'jes, dus dat je vanuit België naar een buitenlands nummer belt. Om te achterhalen waarom je een buitenbundel hebt gehad, moet je kijken in de gedetailleerde versie van je factuur, die je via je klantenzone kunt downloaden. Daar kan je alle details terugvinden.
0
0
Z
Zakir
+ nog 2
Wandelaar
•
@YousraB op de factuur staat dat ik mijn limiet heb overschreden wat niet waar is en ik ben niet buiten Belgie geweest dus roaming buiten EU kan het niet zijn. Ik ben nog altijd sinds 19/09 klantendienst aan het bereiken en nog steeds lukt dit niet daarom heb ik het factuur ook niet betaald ik wacht totdat ik contact heb met klantendienst.
0
0
T
Theo_DV
Wandelaar
•
@Zakir
Heb hetzelfde aan de hand gehad, Op mijn account werd aangegeven dat ik buiten bundel was gegaan, wat niet het geval was. Ik gebruik enkel mobile data op een vaste locatie. Ik heb screenshots geneomen van mijn verbruik. Toen de factuur eraan kwam had, las ik in de details dat ik 62 GB verbruikt zou hebben, terwijl ik nooit over de limiet van 50 GB ben gegaan. Ik lees op dit forum dat er nog klanten zijn die melding maken van buiten bundel kosten, zonder buiten de limiet te gaan. Best alles goed documenteren en je factuur afwachten. Ik heb toch een vermoeden dat er een bug ergens in het systeem zit - een verschil wat je ziet in je verbruik op je account en de gegevens die Hey! hanteert voor de facturatie. De klantendienst is inderdaad uiterst moeilijk te bereiken. Ik heb alle kanalen gebruikt, en uiteindelijk werd ik door de klantendienst gecontacteerd (na 5 dagen intensief de chat, messenger en instagram te gebruiken). Gelukkig werd het buiten bundel bedrag voor mij geannuleerd, mede omdat ik kon aantonen (met screenshots) dat mijn verbruik niet over de limiet was gegaan. Ik had trouwens ook geen sms ontvangen dat mijn datavolume opgebruikt was. Veel succes ! Volhouden om de klantendienst te bereiken, en leg je verbruik vast (foto, screenshots) want anders ben je een vogel voor de kat.
0
YousraB
+ nog 15
Moderator
•
Hey @Zakir, Via welk kanaal heb je contact opgenomen met onze klantendienst? Weet dat je dat kunt doen via de chat, maar ook via sociale media door een privébericht te sturen op Facebook of Instagram.🙂
0
0
Z
Zakir
+ nog 2
Wandelaar
•
@YousraB via chat van jullie website, wat volgens mij altijd moet werken, ik wil graag dat dit in orde is dan kan ik vertrekken naar een ander provider want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
0
0
Geaccepteerde oplossing
Z
Zakir
+ nog 2
Wandelaar
•
Eindelijk contact gehad met klantendienst vandaag en ze hebben het recht gezet, alleen wat ik niet leuk vind is dat het zo lang heeft geduurd om contact met klantendienst te krijgen, ik ben al vanaf 19/09 bezig en je geeft je gsm nummer in de chat maar wordt ook niet terug gebeld.
0
0