Switchen van Orange naar Hey lukt langs geen kanten
In Januari ben ik samen met mijn moeder geswitcht van Orange naar Hey. Dat was online binnen een kwartiertje gepiept. Alles verliep vlekkeloos. En wij zijn er sindsdien heel tevreden over.
Nu wil mijn zoon diezelfde overstap maken en het lukt langs geen kanten. We zijn over twee dagen al 3 uren bezig geweest.
1) er moet ingelogd worden met ItsMe maar wij hebben geen Itsme. Ik heb het vorige keer gedaan via mijn eID, maar deze mogelijkheid is niet meer te vinden.
2) er wordt gevraagd naar de easyswitch ID maar die is bij mijn zoon op geen enkele Orange factuur, contract en ook niet bij instellingen te vinden
3) bij het bellen naar Hey kregen we na even wachten verbinding, mijn zoon stelde zich voor maar die man haakte in
4) bij hernieuwde pogingen moesten we telkens ca 3 minuten wachten, dan krijg je de keuze om je te laten terugbellen, en moet je op 1 drukken maar het menu zegt niet wat er gebeurt als je niet op 1 drukt, blijkbaar wordt de verbinding dan automatisch verbroken
5) wanneer je dan terugbelt en weer 3 minuten wacht, dan geef je je nummer op, bericht om terug te bellen, maar als je op stop drukt, wordt het bericht niet geregistreerd, het liet namelijk even op zich wachten dat je moest bevestigen met een hekje
6) idem 5, je geeft je bericht in, sluit af met een hekje, maar de verbinding wordt hier niet verbroken, dat moet je dan weer zelf doen
7) als je een verkeerd cijfer ingeeft, het hekje vergeet etc... moet je weer opnieuw inbellen...
8) alles gebeurt in het Vlaams maar op het einde krijg je dan een afgrijselijke Hollandse computerstem (ik heb niets tegen onze noorderburen maar die stem is vreselijk)
9) de wachtmuziek is om van weg te lopen
10) dan maar de chatbot, maar die ontwijkt de vraag en valt in herhaling
11) blogregistratie : om hoofdpijn van te krijgen, uiteindelijk krijg ik een mail in het Frans (terwijl dat NL aangevinkt staat) om mijn e-mail adres te bevestigen, wanneer ik op de bevestigingslink klik, gaat een pagina open met de foutmelding 404 !!!
Volgens mij interesseert het Hey helemaal niet meer om nieuwe klanten te bekomen want er wordt alles aangedaan om ze weg te jagen.
Vraag
•
Bijgewerkt
108
3
0

YannickV
+ nog 14
Moderator
•
Hey Chancelor, jammer om de gehele lijdensweg te lezen dat je zoon meemaakt om over te stappen naar Hey.
De Easy Switch code bij Orange staat bovenaan links op de factuur tussen het factuurnummer en de periode van die bepaade factuur als je ook een vaste internet verbinding hebt. Als je enkel een mobiel abonnement hebt is er geen Easy Switch.
Verder zijn is Hey ook altijd te bereiken via sociale media in een prive bericht, daar hoef je de pagina ook niet open te laten staan in afwachting van een antwoord.
0
C
chancelor
+ nog 1
Wandelaar
•
Bedankt voor je antwoord Yannick V. maar het interesseert Hey gewoon niet. Ze reageren ook niet op de vraag om teruggebeld te worden, waarom deze optie dan aanbieden ? Sinds wanneer moet een klant al deze moeite doen ? Het lijkt wel de omgekeerde wereld. Ik ben erg teleurgesteld in Hey.
En waarom dit forum ? Hier is nauwelijks verkeer....
0
0
C
chancelor
+ nog 1
Wandelaar
•
Bedankt voor je antwoord Yannick V. maar het interesseert Hey gewoon niet. Ze reageren ook niet op de vraag om teruggebeld te worden, waarom deze optie dan aanbieden ? Sinds wanneer moet een klant al deze moeite doen ? Het lijkt wel de omgekeerde wereld. Ik ben erg teleurgesteld in Hey.
En waarom dit forum ? Hier is nauwelijks verkeer....
0
0