Thierke87777
+ nog 1
Wandelaar
•
7 Berichten
Slechte ontvangst
Beste
ik heb heel slechte ontvangst op mijn Samsung Galaxy A36 5G, ik heb maximum 1-2 streepjes ontvangst.
Wat kan ik hier aan doen om het ontvangst te verbeteren?
Vraag
•
Bijgewerkt
98
4
0

RedsFan
+ nog 6
Wandelaar
•
Is dit op je thuis adres ?? zo ja dan kan je best de optie " Bellen over wifi instellen op je telefoon , lees inschakelen " dan ben je toch al iets beter bereikbaar.
Anders als er eens iemand met het proximus netwerk op jou locatie eens kijken hoeveel streepjes die heeft op zijn/haar Gsm, als die ontvangst dan beter is zou je eventeel een overstap kunnen doen naar een provider op het PX netwerk.
(bewerkt)
0
0
Rizlaine
+ nog 18
Community Manager
•
Hallo @Thierke87777 ,
Kun je je simkaart eens in een ander toestel proberen om te zien of het probleem van je simkaart of van je gsm komt?
Zijn er andere mensen in je omgeving die op hetzelfde adres hetzelfde probleem hebben?
0
0
Thierke87777
+ nog 1
Wandelaar
•
Heb dit probleem enkel met mijn Samsung Galaxy A36 5G, als ik mijn simkaart in mijn Motorola G55 steek of in mijn Oneplus smartphone, heb ik dit probleem niet, maar wel heel graag mijn Samsung gebruiken aangezien dit mijn laatste nieuwe smartphone is die ik heb gekocht. Als ik bij Mobile Viking ga heb ik 2-3. Ik woon wel een nieuwbouwappartement kan hier mss aan de isolatie liggen want als ik op mijn terras ga heb ik volle bak ontvangst 4 streepjes
(bewerkt)
0
RedsFan
+ nog 6
Wandelaar
•
@Thierke87777
Zoals ik reeds zei in mijn vorige bericht, schakel de optie " Bellen over wifi " ook in , dan heeft het niet dat je binnen maar 1 a 2 streepjes hebt je zal perfect kunnen bellen & bereikbaar zijn :-)
Bellen via wifi (ook wel Voice over WiFi of VoWiFi) betekent dat je telefoongesprekken voert via een wifi-netwerk in plaats van het mobiele netwerk, wat handig is bij slecht mobiel bereik. Om het in te schakelen ga je naar de instellingen van je telefoon: in de app 'Telefoon' vind je meestal onder 'Instellingen' de optie 'Bellen via wifi' om deze te activeren.
VoWiFi staat voor "Voice over WiFi" en is de functie waarmee je via een wifi-netwerk kunt bellen in plaats van het mobiele netwerk. Dit is vooral handig op plekken waar je mobiele dekking slecht is, zoals thuis of op kantoor, maar wel wifi hebt. Om VoWiFi te gebruiken, heb je een compatibele smartphone nodig, de functie moet geactiveerd zijn in de instellingen, en je moet verbonden zijn met een wifi-netwerk. Je kunt gewoon je normale telefoonnummer blijven gebruiken en hoeft geen aparte app te installeren
(bewerkt)
0
0