Wandelaar
•
2 Berichten
hey! telecom is goed bezig, maar laat trouwe klanten in de kou staan (35GB promo onzin)
Beste forumleden,
Ik moet even mijn frustratie kwijt over de manier waarop hey! telecom momenteel omgaat met bestaande klanten. Ik ben al klant sinds dag 1. Over het algemeen ben ik tevreden over het netwerk en de prijs, maar hun huidige marketingstrategie is echt een klap in het gezicht van trouwe abonnees.
Wat is het probleem? hey! pakt momenteel uit met een promo voor het M-abonnement: 35 GB data. Zelf heb ik het oudere M-abonnement met 25 GB data. Omdat ik dacht dat ik, net als bij andere providers (zoals Orange of het nieuwe Digi), gewoon mee zou groeien met de nieuwe datalimieten, probeerde ik dit via de website aan te passen.
Dat lukte niet: de bestelling werd automatisch geannuleerd. Toen ik via WhatsApp contact opnam met de klantenservice, kreeg ik de typische telecom-uitvluchten te horen.
De absurde regels van de klantenservice:
Volgens hey! is dit geen officiële tariefwijziging, maar een "tijdelijke promo" (we weten allemaal dat deze promo's gewoon aflopen en direct weer opnieuw starten onder een andere naam).
Bestaande klanten krijgen deze extra data niet automatisch.
Wil je er toch gebruik van maken? Dan kan dat alleen als je van tariefplan wisselt.
De absurditeit: Ik wilde even downgraden naar een S-abonnement en dan terug naar M om de promo te pakken. Dat mag niet van hey!. Hun letterlijke antwoord: "Je kan niet wijzigen naar het S abonnement. Je kunt wel wijzigen naar een L bijvoorbeeld."
Kortom: als ik die 10 GB extra wil waar nieuwe klanten direct recht op hebben, wordt er van mij verwacht dat ik eerst een maand extra betaal voor een L-abonnement, om daarna weer te downgraden naar M. Dat is toch complete tijdverspilling en onzin?
Andere providers passen datavolumes van bestaande klanten wél automatisch aan wanneer hun standaardpakketten veranderen. Bij hey! telecom ben je als loyale klant blijkbaar minder waard zodra je bent binnengehaald. Ze verschuilen zich achter de term "promo", maar het is gewoon marketing om de cijfers op te krikken.
Zijn er nog meer mensen die hier tegenaan lopen? Hebben jullie de moeite genomen om de upgrade -> downgrade truc uit te halen, of zijn jullie gewoon overgestapt?
Groeten, Een (momenteel gefrustreerde) klant van het eerste uur
Vraag
•
Bijgewerkt
238
1
0

RedsFan
+ nog 6
Wandelaar
•
Het enige wat dan wel kan lukken is tijdelijk een andere provider nemen en na paar weken terug naar Hey, maar al die bewegingen zouden niet nodig moeten zijn.
Sommige krijgen na een aantal pogingen met de klantendienst wel hun data en anderen dan weer niet, hangt er vanaf wie je aan de lijn hebt ofzo.
(bewerkt)
1
0