Profil de Tornado

Beginnend Wegliefhebber

 • 

2  messages

Dataverbruik buiten Europa blokkeren

Weet iemand of je data-verbruik buiten europa kan blokkeren?
Concreet ga ik op vakantie in Oostenrijk vlag tegen de Zwitserse grens. Bij andere operatoren heb ik al het probleem gehad dat op wandelingen in oostenrijk mijn telefoon toch connecteert op een Zwitsers netwerk.  Gevolg, 10-tallen euro's voor enkele MB's die mijn telefoon automatische gebruikt.

Kan ik dit op één of andere manier blokkeren?

Dus geen dataverbruik buiten EU maar wel mogelijkheid te bellen... voor noodgevallen.

Solution acceptée

Bewezen Wegliefhebber

 • 

16  messages

Het antwoord is nee en ja tegelijk.

Nee als in: er is geen eenvoudige manier om als gebruiker roaming buiten de EU uit te schakelen.
Ja als in: het is eigenlijk verplicht van de EU. Hey! heeft dit reeds (na ombudsman) voor een andere gebruiker uitgeschakeld, of toch het "maximale bedrag buiten verbruik" op €0 gezet. Maar dit vereist het contacteren van de klantendienst, als je iemand te pakken krijgt tenminste.
Meer kun je terugvinden in deze eerdere forumtopic:
https://community.heytelecom.be/t5/Forum/Roaming-limiet-verlagen-Travel-Data-Control/m-p/5103#M1511

Ervaren Wegliefhebber

 • 

69  messages

Na het overzetten van mijn Esim's van Orange  naar Hey kon ik eenvoudig via de "MYOrange" app Traveldata op 0 zetten ( range van 0-500). Geen idee of niet ex-Orange klanten ook met de MyOrange app kunnen werken... Ik veronderstel dat Roaming in Europa dan gewoon blijft werken binnen de abonnementsvoorwaarden...

Wandelaar

 • 

107  messages

In je telefoonsettings (afhankelijk welk tyoe telefoon) kan je zowel "Mobiele Data" uitzetten als "Dataroaming".

Dit alles is te vinden (voor een iPhone" onder Instellingen - Mobiel netwerk - )

Wandelaar

 • 

1  message(s)

Idem hier, bij klantendienst krijg ik gewoon geen gehoor.

Je kan niet bellen, mailen alleen via een botchat vraag doorgeven en uren wachten.

Wandelaar

 • 

5  messages

@Mver90 Je kunt de Hey-klantendienst gratis bellen op 0800-85.519.

(Modifié)

Moderator

 • 

252  messages

Hey @Mver90, Je kan de klantendienst ook via sociale media contacteren, op Facebook of Instagram. Heb je dat al eens geprobeerd?

Loading...