Gino123456's profile

Wandelaar

• 

4 Messages

Waarom haalt BASE/Telenet in Limburg 200/20, maar Orange/hey! (Internet blijft 150/15?

Hallo allemaal,

Ik woon in Limburg (Vlaanderen) en ik merk iets dat ik niet goed begrijp.

• BASE (Telenet-netwerk) biedt op mijn adres 200 Mbps download / 20 Mbps upload aan.

• Orange / hey! Internet geeft op mijn adres maximaal 150 Mbps download / 15 Mbps upload

Aangezien Orange/hey! ook op het kabelnetwerk werkt, vraag ik mij af:

1. Waarom is het profiel bij Orange/hey! lager in Limburg (150/15), terwijl BASE op hetzelfde type netwerk 200/20 kan aanbieden?

2. Is dit een commerciële keuze (product/segmentatie) of een technische beperking (profielen/wholesale afspraken)?

3. Is er zicht op of Orange/hey! in Vlaanderen/Limburg ook naar 200/20 kan opschalen in de toekomst, zoals bij BASE?

Benieuwd naar ervaringen/technische uitleg van mensen die dit kennen.

Alvast bedankt

Solution acceptée

Ervaren Hiker

• 

171 Messages

Hey @Gino123456,

Het verschil zit niet in het netwerk zelf, maar in productkeuzes. Het kabelnetwerk in Vlaanderen wordt beheerd door Wyre. Wyre bepaalt welke snelheidsprofielen beschikbaar zijn op wholesale. Telenet is de grootste aandeelhouder van Wyre en heeft daardoor invloed op timing en prijs.

BASE is geen externe provider maar een merk van Telenet. Daardoor is een upgrade naar 200/20 intern eenvoudig en zijn er geen nieuwe wholesale-afspraken nodig.

Orange en hey! zijn wél wholesale-klanten. Zij gebruiken vandaag het 150/15-profiel. Dat is een commerciële keuze, geen technische beperking. Het netwerk kan perfect 200/20 of meer aan. Een verhoging van de snelheid kan alleen als beide partijen hun huidige (150/15-profiel) contract herzien.

Belangrijk detail: hey! Internet standalone blijft goedkoper dan standalone internet bij BASE. Je krijgt iets minder snelheid, maar je betaalt ook minder, als je de lifetime korting hebt.

VossyGamer

Wandelaar

• 

107 Messages

@Gino123456  Ik heb dat ook al eens aangekaart bij Hey via de chat, het is idd een commerciele keuze.

Maar kan mss nog gebeuren dat dit opgetrokken wordt,dat is niet zeker . . . tenzij er een andere formule bijkomt ? Nog even afwachten dit jaar.

Wel een niet onbelangrijk gegeven van Base, deze tellen alle data samen wat je verbruikt met internet, bij hey , orange en telenet tellen ze enkel de data in de piek uren.

(Modifié)

Wandelaar

• 

109 Messages

Ik zou al heel blij zijn als mijn gemiddelde snelheid op het Hey! netwerk 50Mbps zou halen.

Binnen enkele weken vertrekken we weer voor 2 maanden naar het zuiden. Is het in juni nog steeds internet TV kijken met slecht beeld, haperingen, stilstaand beeld en blijft mijn internet op momenten snelheden van 2Mbps aanbieden, dan voel ik mij verplicht een andere internet provider te zoeken.

Wandelaar

• 

3 Messages

@Rizlaine  @YousraB  @YannickV 

Suggestie: zijn er plannen bij Hey Telecom om de uploadsnelheid in Vlaanderen te verhogen naar minstens 20 Mbps zodat je 150/20 hebt? Misschien kan deze suggestie doorgegeven worden?

Wandelaar

• 

107 Messages

Hangt er vanaf of orange/hey het nieuwe profiel van telenet//Base zal volgen, nml 200 / 20 ipv 150 / 15

Moderator

• 

297 Messages

Dag @kyketje, momenteel zijn er nog geen wijzigingen gepland. We houden zeker rekening met de feedback van onze klanten.
Mocht er in de toekomst iets veranderen, dan informeren we onze klanten uiteraard tijdig. 🙂

Groeten,

Wandelaar

• 

3 Messages

@YousraB​ Bedankt voor je reactie. Kan deze suggestie aan het juiste team doorgegeven worden?

Moderator

• 

297 Messages

Dag @kyketje, Het is intern doorgegeven. 😉 

Wandelaar

• 

3 Messages

@YousraB 

Bedankt hiervoor. Top dat jullie nu voor berichten ook RCS ondersteunen.

(Modifié)

Nos super contributeurs

Voir plus
  • Community Manager

• 

1.9K Messages

1.9K

• Promeneur expérimenté

• 

354 Messages

354

• Moderator