Beginnend Wegliefhebber
•
4 messages
Kosten "Internationaal" ondanks in EU bundel of op wifi??
Ik was recentelijk in Griekeland en kreeg toen ik landde een sms: "Hey, in Griekenland bel, sms, en surf ik zoals in België". Tijdens mijn verblijf zat ik op wifi in het hotel of gebruikte ik mijn EU bundel zoals aangegeven in de sms. Na 6 dagen kreeg ik een sms van 8080 dat "hey, je surf nu in het buitenland. Je kan maximaal 60,00EUR uitgeven". Dezelfde dag kreeg ik weer een sms dat ik aan 80% van mijn verbruik zat en toen ik dat in de Hey App controleerde zat ik aan mijn 60,00EUR. Ik nam hierna contact op via chat met Hey maar kreeg geen reactie. Nu eens thuis, kreeg ik een sms van 8080 dat ik aan 50,00EUR zat.
Nu had ik graag geweten hoe het kan dat ik op Griekse bodem (Kos) op het Hey (Orange) netwerk of de wifi zit en plots totn vermoedelijk 60,00EUR wordt aangerekend.
Mijn echtgenoot kreeg een andere sms dat hij 2,30EUR internationaal had verbruikt en toen hij zijn HeyApp consulteerde zat hij aan 9,84EUR.
Wij hebben beiden meermaals via Chat geprobeerd om duidelijkheid te krijgen want in een EU land Internationaal gaan lijkt ons bizar. Daarenboven zou de Hey bij verbinding met een internationale provider de verbinding moeten blokkeren en toestemming vragen (via sms zoals ze meermaals doen) met meerkost buiten de bundel verder te gaan want ik, als gebruiker, zie niet wanneer ik op een ander netwerk zou zitten tenzij ik echt in het internationaal buitenland (VS, Azië, Afrika,......).
Graag advies of ervaring van anderen want dit lijkt mij een probleem van foute en te late informatie.

Krisja
Wandelaar
•
107 messages
Heb je op KOS manueel gekozen voor een GRIEKS netwerk?
Indien niet, en je je telefoon zelf hebt laten beslissen, dan zou het me niet verwonderen dat er op bepaalde plaatsen overgegaan is naar een TURKS netwerk. Et voila, daar zitten uw extra kosten...
2
Bartk
Wandelaar
•
4 messages
Zelfde probleem hier en wil dit gecorrigeerd zien. Klantendienst kan echter niet bereikt worden.
0
0
Bartk
Wandelaar
•
4 messages
Zelfde probleem hier.
Klantendienst echter al een aantal dagen proberen te bereiken; tevergeefs...
Bij geen reactie is overstap naar andere provider logisch...
@hey @YousraB : graag reactie aub
0
0
YannickV
Moderator
•
180 messages
Hey @Bartk, zijn deze kosten al aangerekend op je factuur? Heb je deze factuur ontvangen?
De klantendienst is ook altijd bereikbaar via sociale media, daar hoef je de pagina ook niet open te laten staan in afwachting van een antwoord.
0
0
Bartk
Wandelaar
•
4 messages
@YannickV - neen, factuur nog niet ontvangen. Ik ben niet zo'n fan om via sociale media klantendienst te contacteren :-)
Wat is jouw advies? Factuur afwachten en dan opnieuw klantendienst contacteren?
0
0
YannickV
Moderator
•
180 messages
@Bartk zeker afwachten tot wat de factuur zegt. Dan is er een zekerheid over het bedrag en dan inderdaad opnieuw de klantendienst contacteren. Van zodra de factuur er is, kunnen zij ook exact nakijken op welk netwerk er is gegaan en vanwaar de kosten komen.
0
0
Bartk
Wandelaar
•
4 messages
@YannickV 60€ staat op de factuur. Ik heb al 10-tal keer geprobeerd via FB of chat op Hey website om iemand te bereiken maar het lukt niet om iemand te pakken te krijgen en de factuur aan te passen. Mijn geduld raakt op en overstap naar andere provider dringt zich stilaan op (en wat slechte reclame erbovenop ;-)) Heb jij enige invloed?
0
0
YannickV
Moderator
•
180 messages
Hey @Bartk, ik kan geen invloed uitoefenen omdat dit een forum is.
Ben je ondertussen verder geholpen door onze diensten?
0
0