Profil de Tornado

Beginnend Wegliefhebber

• 

2  messages

vendredi 10 janvier 2025 19:57

Dataverbruik buiten Europa blokkeren

Weet iemand of je data-verbruik buiten europa kan blokkeren?
Concreet ga ik op vakantie in Oostenrijk vlag tegen de Zwitserse grens. Bij andere operatoren heb ik al het probleem gehad dat op wandelingen in oostenrijk mijn telefoon toch connecteert op een Zwitsers netwerk.  Gevolg, 10-tallen euro's voor enkele MB's die mijn telefoon automatische gebruikt.

Kan ik dit op één of andere manier blokkeren?

Dus geen dataverbruik buiten EU maar wel mogelijkheid te bellen... voor noodgevallen.

Solution acceptée

Bewezen Wegliefhebber

• 

16  messages

il y a 6 mois

Het antwoord is nee en ja tegelijk.

Nee als in: er is geen eenvoudige manier om als gebruiker roaming buiten de EU uit te schakelen.
Ja als in: het is eigenlijk verplicht van de EU. Hey! heeft dit reeds (na ombudsman) voor een andere gebruiker uitgeschakeld, of toch het "maximale bedrag buiten verbruik" op €0 gezet. Maar dit vereist het contacteren van de klantendienst, als je iemand te pakken krijgt tenminste.
Meer kun je terugvinden in deze eerdere forumtopic:
https://community.heytelecom.be/t5/Forum/Roaming-limiet-verlagen-Travel-Data-Control/m-p/5103#M1511

Ervaren Wegliefhebber

• 

69  messages

Na het overzetten van mijn Esim's van Orange  naar Hey kon ik eenvoudig via de "MYOrange" app Traveldata op 0 zetten ( range van 0-500). Geen idee of niet ex-Orange klanten ook met de MyOrange app kunnen werken... Ik veronderstel dat Roaming in Europa dan gewoon blijft werken binnen de abonnementsvoorwaarden...

Beginnend Backpacker

• 

103  messages

il y a 6 mois

In je telefoonsettings (afhankelijk welk tyoe telefoon) kan je zowel "Mobiele Data" uitzetten als "Dataroaming".

Dit alles is te vinden (voor een iPhone" onder Instellingen - Mobiel netwerk - )

Loading...