Wandelaar

• 

2 Berichten

Onverwacht hoge kosten in Zwitserland

Bij het reizen naar Zwitserland ontving ik een sms dat mobiele data €6 per MB kost en dat er een limiet van €60 is. Ondanks deze melding werd mijn data niet automatisch uitgeschakeld en werd er geen expliciete toestemming gevraagd om internet te gebruiken.

Maar terwijl ik de waarschuwing las en probeerde te controleren of de informatie correct was via Google, was mijn volledige limiet van €60 binnen enkele seconden verbruikt. Dit voelt voor mij als een onrechtvaardige en misleidende praktijk.

Andere providers, zoals Mobile Vikings, schakelen roaming-data standaard uit en vragen actief toestemming voordat ze verbinding toestaan. Ik vraag Hey Telecom om deze aanpak te herzien en mijn situatie serieus te nemen.

Ik verwacht een oplossing en een tegemoetkoming.

Moderator

• 

180 Berichten

Hey Halil, dit is een forum.

Langs hier kan Hey! je niet verder helpen. Je zal hiervoor contact moeten via ofwel de chatbot of via sociale media.

Wandelaar

• 

2 Berichten

Hier exact hetzelfde verhaal meegemaakt op 31/07/25.  Met 3 (!!!) GSM's die een account hebben bij Hey telecom.  Ik probeer nu al 3 dagen contact te maken via de chat, maar los van de melding 'Ga niet weg, mijn collega pakt dit zodadelijk op. 😉' gebeurt er niets.

De 4de GSM die een account heeft bij Orange, heeft geen extra kosten.  Daar werd het internetverbruik geblokkeerd bij het binnenrijden in Zwitserland.  Die GSM kreeg een sms met de vraag of er internet nodig was en zo ja, welke de kosten zijn en dat dit speciaal moest geactiveerd worden.  Vreemd dat Orange dit wèl kan en Hey niet...

Het voelt inderdaa héél onrechtvaardig aan om luttele seconden nàdat Hey een sms stuurde al geconfronteerd te worden met 3x€60 extra kosten...

Ik hoop eveneens dat er nog een oplossing kan geboden worden vanuit Hey telecom.

Moderator

• 

252 Berichten

Dag @Pedro, Het is inderdaad zo dat Hey! geen optie aanbiedt om datagebruik in het buitenland te blokkeren. Deze optie wordt wel door Orange aangeboden. Ik raad je aan om opnieuw contact op te nemen met de klantendienst. Als het via de chat niet lukt, weet dan dat de klantendienst ook via sociale media bereikbaar is.

Wandelaar

• 

2 Berichten

Dag @Pedro ,

Heeft u nog altijd geen antwoord gekregen?

Loading...